ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3
  1. #1
    جاده ابریشم
    مهمان

    شناسايي و تعطيلي 34 اسكله غير مجاز

    معاون ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: در طول دو دهه گذشته يكي از اقدامات نادرست، توسعه بي رويه گمرك ها بوده و فكر مي كرديم هرجا گمرك بزنيم به نفع كشور است در حالي كه اين كار بدون در نظر گرفتن ساختار نيروي انساني و اصلاح تجهيزات و امكانات به پديده قاچاق و گسترش تخلفات دامن زد.

    مهدي ابويي ـ معاون پيشگيري و هماهنگي سازمان ها و استان هاي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز ـ به خبرنگار بازرگاني ايسنا گفت: در گذشته از برخي از اسلكه هاي تجاري كه در اختيار دستگاه هاي دولتي بود قاچاق صورت مي گرفت ولي در چند سال اخير با حساسيت هايي كه در اين بخش ايجاد شد، پيگيري و كنترل جدي صورت گرفت و امروز قاچاق از آنها به صفر رسيده است.

    وي در پاسخ به اين پرسش كه چه تعداد اسكله غيرمجاز در كشور وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر اسكله فعال ِ بدون مجوز نداريم ولي گمرك معتقد است كه اسكله غير رسمي وجود دارد و ما از آنها خواستيم كه اگر وجود دارد بگويند در كجا هست تا با آن مقابله كنيم.

    وي ادامه داد: البته اسكله هايي در كشور داريم كه در اختيار گمرك نيست مثل شيلات، سازمان بنادر، نيروهاي مسلح و برخي دستگاه ها مثل وزارت نفت كه همگي داراي مجوز هستند.

    34 اسكله غيرمجاز را شناسايي و تعطيل كرديم

    ابويي تصريح كرد: يكي از اقداماتي كه ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز انجام داد تشيكل تيمي بود كه كل اسكله ها را فهرست بندي و بررسي ميداني كردند و بر اين اساس 34 اسكله غيرمجاز شناسايي شد كه مجوز نداشتند و در اختيار افراد سودجو بودند، اين اسكله ها تحت نظر هيچ دستگاهي نبودند و همگي تعطيل شدند.

    اسكله هاي دستگاهي تنها بايد در حوزه ماموريت خود فعاليت كنند و لاغير

    معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: غير از اسكله هاي تجاري كه در آنها گمرك مستقر است، ساير اسكله ها تجاري نيستند؛ برخي از اسكله ها داراي ماموريت خاصي هستند مثل سازمان شيلات و وزارت نفت كه اين اسكله ها بايد فقط در چارچوب ماموريت دستگاه مربوطه فعاليت كنند و اگر در حوزه تجارت يا واردات و صادرات ورود كنند، جرم است و خلاف كرده اند.

    گمرك هاي كشور سنتي و نيازمند تجهيز و روزآمدي هستند

    وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه گمرك هاي كشور سنتي هستند و جوابگوي وضعيت تجاري فعلي كشور نيستند، افزود: روزانه از گمرك شهيد رجايي در بندرعباس چهار هزار كانتينر وارد مي شود ولي هيچ ابزار فني براي كنترل اين كانتينرها نيست و صرفا به مدارك اظهار كننده اتكا مي شود.

    ابويي اضافه كرد: درصد بالايي از قاچاق كالا مي تواند به اين شكل وارد كشور شود چون امكاناتي براي كنترل نداريم به همين منظور بايد گمرك ها را تجهيز كنيم تا از حالت سنتي خارج شوند و به سمت توسعه و روزآمدي بروند. اگر عمليات گمركي با امكانات فني صورت بگيرد كنترلهاي دستي به حداقل مي رسد.

    معاون پيشگيري ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز تصريح كرد: محور اصلي طرح تحول اقتصادي و مصوبه اخير ستاد به دولت اصلاح ساختار و رويه ها و تجهيزات گمركي است و معتقديم هر ميزان كه گمرك را اصلاح كنيم به همان ميزان تجارت خارجي ما اصلاح و از قاچاق پيشگيري مي شود.

    80 درصد مبادلات كالا تنها در 20 گمرك كشور انجام مي شود

    وي با اشاره به كاهش گمرك هاي فاقد توجيه اقتصادي در برنامه پنجم توسعه افزود: بر اساس مصوبه دولت گمرك ها بايد به مرور ادغام شوند تا به حد نياز برسند و گمرك هاي زايد و بدون توجيه اقتصادي جمع آوري شوند.

    به گفته ابويي هم اكنون 167 گمرك در كشور وجود دارد ولي 80 درصد مبادلات كالايي تنها در 20 گمرك كشور صورت مي گيرد و مابقي گمركات بدون استفاده هستند و اين رويه نادرستي است كه به توسعه اقتصاد لطمه مي زند.

    وي در پايان با بيان اينكه عمده مصوبات دولت در بحث مبارزه با قاچاق بايد تا پايان سال 91 نهايي شود، ابرازاميدواري كرد همه دستگاه ها و استانداري ها در اجراي اين مصوبات ورود كنند و همكاري لازم را به عمل آورند تا مصوبات پيش بيني شده دولت به طور كامل تحقق يابد چرا كه خروجي آن به نفع اقتصاد مملكت، توليد، واردات قانوني و ارائه خدمات بهتر به مردم است.
  2. #2
    تاریخ عضویت
    Jan 2012
    نوشته ها
    26
    231
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    ((معاون پيشگيري و هماهنگي سازمان ها و استان هاي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز))!!!؟؟؟
    آنوقت جناب ایشان با این طـــول عــــــــــــــــــنوان درانتظار این هستند که مثلا بنده کوچک بی مقداری چون من برود و محل اسکله های غیر مجاز را به ایشان نشانی بدهد؟؟؟

    من فکر می*کنم که تازمانی که اراده های واقعی و غیرنمایشی و غیر تشریفاتی به دنبال مبارزه با پدیده شوم قاچاق نباشند اوضاع تغییری نخواهد کرد. حالا تولید کننده و تاجر بیچاره ای که گیر کرده است بین گیره واردات از چین و واردات اسکله های غیر مجاز چه باید بکند ؟ تصور می کنم که آش بیشتر از این حرف ها شور شده که با این قبیل شعارها بشود چیزی را پرده پوشی کرد.

  3. #3
    Fobiran
    مهمان
    به نظر من بحث منافع هست. کسی برای رضای خدا موش نمیگیره. این یک اصل اقتصادیه. بر اساس این موضوع نه این طرح جواب میده و نه طرح شبنم.

    قاچاقچی تا زمانی که هزینه این کار براش پایینتر از سود باشه کماکان به کار خودش ادامه میده. هیچ کاریش هم نمیشه کرد. 34 تا اسکله رو ببندید 34 تا جدید جاهای دیگه باز میشه.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پخش مواد غذايي بهداشتي و شوينده با قيمت هاي رويايي
    توسط shakilman در انجمن مواد غذایی، تره بار و سایر خوراکی ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 07-12-2015, 14:21
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 04-03-2014, 11:08
  3. سود غيرمتعارف در واردات شكر
    توسط Mahan در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 05-05-2013, 10:08
  4. تعديل يا تثبيت سكه و دلار؟
    توسط Mahan در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12-03-2013, 10:52
  5. تجارت غير دلاري و آمار دلاري!
    توسط مرتضی در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 27-02-2012, 12:24

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •