PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : ریزش 80 درصدی کارگران طلاساز



Mahan
09-01-2013, 11:09
خبرگزاری فارس- ريیس انجمن صنفی کارگران طلا و جواهر استان تهران گفت: بیش از 80 درصد کارگران طلا و جواهرسازی در سال جاری بیکار شدند و سیاستها در حمایت از تولید مناسب نیست.






احمد حبیبی، عضو انجمن صنفی کارگران تولیدکننده طلا و جواهر استان تهران، در نشست خبری کانون انجمن صنفی کارگران استان تهران با اشاره به اینکه کارگر ناموس طلاساز است و نه طلا، اظهار كرد: آمارهای موجود درخصوص وضعیت طلاسازان دقیق نیست و براساس گزارشهای سال 84، 70 تا 76 واحد صنفی فعال در کشور وجود دارد و میانگین 10 الی 12 نفر مشغول فعالیت در این کارگاهها هستند.
وی تاکید کرد: امسال با توجه به شرایط موجود، در هر کارگاه 2 تا 3 نفر مشغول به فعالیت بوده و ریزش کارگران بسیار زیاد است.
حبیبی، مشکلات این صنف را روند صعودی قیمت طلا و تک عیار بودن طلاسازی در کشور دانست و گفت: اگر توان خرید 5 برابر شده باشد و فردی 10 میلیون طلا خرید کند، با این پول 90 گرم طلا میتوان در چرخه تولید به مصرف وارد کرد که با این میزان یک کارگر نیز میتواند محصولات طلا درست کند و در حقیقت نیازی به کارگرهای بیشتر وجود ندارد.
ريیس انجمن صنفی کارگران تولیدکننده طلا و جواهر استان تهران با بیان اینکه در خصوص حل مشکلات این صنف از مسوولان تاکنون درخواست کمک شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ترکیه که تا 20 سال پیش به عنوان مصرفکننده طلای کشور ما بود، اکنون برند اول و دوم جهانی دارد و بازار ایران را قبضه میکند.