PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : تصمیمات گمرکی



فرصت
05-01-2013, 13:32
گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد
لزوم ثبت پیشنویس اظهارنامه واردات کالا از امروز
خبرگزاری فارس: بر اساس اعلام گمرک، واردکنندگان و ترخیص کنندگان کالا از ۱۶ دی ماه قبل از اظهار کالا باید نسبت به ثبت پیشنویس اظهارنامه وارداتی اقدام کنند.

[Only Registered And Activated Users Can See Links]


به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، به اطلاع واردکنندگان و ترخیص کنندگان کالا میرساند بر اساس هماهنگیهای به عمل آمده با سازمان توسعه تجارت، از 16 دی ماه سال جاری همه وارد کنندگانی که اقدام به ثبت سفارش کالای وارداتی و درج اطلاعات آن در سامانه ثبتارش کردهاند، لازم است قبل از اظهار کالا به گمرک در خصوص مجوز ثبت سفارشهایی که مجاز به «حمل به دفعات » نیستند، به سامانه ثبتارش مراجعه و نسبت به ثبت پیشنویس اظهارنامه وارداتی در سامانه مزبور در یک مرحله و بر اساس اطلاعات موجود در فرم ثبت سفارش اولیه اقدام کنند.
بنابراین گزارش، در خصوص مجوز ثبت سفارشهای مجاز به «حمل به دفعات »، لازم است قبل از اظهار کالا به گمرک به سامانه ثبتارش مراجعه و نسبت به ثبت پیشنویس اظهارنامه وارداتی، بر اساس اسناد حمل در هر مرحله (منطبق بر فرم ثبت سفارش اولیه) در سامانه مزبور اقدام کنند.
این گزارش حاکیست متقاضیان برای کسب اطلاعات از نحوه ایجاد و تکمیل فرم پیشنویس اظهارنامه مذکور در سامانه ثبتارش به راهنمای مربوطه در سامانه به آدرس [Only Registered And Activated Users Can See Links] مراجعه کنند؛ راهنمای مذکور پس از ورود به سامانه توسط شناسه کاربری در اختیار بازرگانان با عنوان « راهنمای درج اطلاعات اعتبار اسنادی و اظهار گمرکی » قابل دسترس خواهد بود.