PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : صادرات کبک و قرقاول ایرانی به لبنان



Mahan
23-12-2012, 12:16
ابوالفضل همزائینژاد افزود: صادرات گوشت پرندگان مذکور به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و لبنان صادر میشود و با تسهیلات دولتی، انتظار افزایش صادرات نیز وجود دارد.
در حالی که سالانه 100 تن تولید کبک، قرقاول و بلدرچین در یزد برآورد میشود، بیش از 25 درصد آن به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و لبنان صادر میشود.

مدیرعامل مجتمع صنعتی پرورش کبک و قرقاول یزد در گفتگو با ایانا با اعلام این مطلب گفت: سالانه در مجتمع صنعتی پرورش کبک و قرقاول یزد، 100 تن گوشت انواع کبک، قرقاول و بلدرچین تولید میشود که 75 تا 80 درصد آن در داخل کشور و 20 تا 25 درصد آن صادر میشود.

ابوالفضل همزائینژاد افزود: صادرات گوشت پرندگان مذکور به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و لبنان صادر میشود و با تسهیلات دولتی، انتظار افزایش صادرات نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: گوشت پرندگان در مجتمع پرورشی با استفاده از وسایل و دستگاههای داخلی بستهبندی میشود و در داخل و خارج از کشور به مصرف میرسد.

همزائینژاد ادامه داد: بهرغم مشکلات موجود در گشایش lc، انتقال پول از کشورهای صادرکننده به داخل کشور صورت میگیرد.

پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات به پرورشدهندگان کبک و قرقاول

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی بهمنظور طرح توسعه مجتمع پرورش و احداث کشتارگاه، با پرداخت یک میلیارد تومان تسهیلات موافقت کرده است.

وی یادآور شد: هرچند مشکلات تولیدکنندگان را اکنون باید در نوسانات دام، مکملها و مواد غذایی مورد نیاز پرندگان جستجو کرد، اما چرخ تولید با قدرت چرخیده و انتظار میرود در سال آینده که از هماکنون به توسعه صادرات کشاورزی لقب گرفته است، افزایش تسهیلات و ابزارهای اقتصادی به بخش کشاورزی صورت گیرد.

همزائینژاد قیمت هر کیلوگرم بلدرچین را برای مصرفکنندگان داخلی بین 9 تا 10 هزار تومان، کبک 16 تا 17 هزار تومان و قرقاول را 20 تا 21 هزار تومان برآورد کرد.

عصر ایران