PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : واردات 11 میلیون تن کالا



Fobiran
11-07-2012, 09:53
افندی زاده اعلام کرد:
واردات 11 میلیون تن کالا
بیشترین میزان واردات از ترکیه و پاکستان

[Only Registered And Activated Users Can See Links]
[Only Registered And Activated Users Can See Links] معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سه ماهه ابتدای امسال بیش از 11 میلیون تن کالا از مرز زمینی و آبی به کشور وارد شده است، گفت: بیشترین کالاهای وارد شده از کشورهای ترکیه و پاکستان بوده است.

شهریار افندی زاده در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در 3 ماهه سال 91 در مجموع 11 میلیون و 134 هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد کشور شد، گفت: 13 میلیون و 540 هزار تن کالا هم از مرزهای آبی و زمینی از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، واردات 1.4 درصد و صادرات 4.2 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در 3 ماهه ابتدای امسال بالغ بر یک میلیون و 680 هزار تن انواع کالا از مرزهای جاده ای کشور صادر شده است، گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال 90 به میزان 27 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بیشترین مقدار کالاهای وارد شده را از کشورهای ترکیه و پاکستان اعلام کرد و گفت: در 3 ماهه سال 91، 53 هزار نفر توسط 6 هزار دستگاه وسیله نقلیه مسافری به کشور وارد شدند که سهم اتوبوس 56 درصد و سواری از این جابجایی 44 درصد است.

افندی زاده با بیان اینکه 73 هزار نفر توسط 7 هزار و 700 دستگاه وسیله نقلیه مسافری از کشور خارج شدند، اظهار داشت: سهم اتوبوس 52 درصد و سواری 48 درصد است و بیشترین تردد وسایل نقلیه مسافری در مرزهای بازرگان و بیله سوار بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از مجموع واردات و صادرات سهم جاده 9 درصد، راه آهن 2 درصد و سهم دریا 89 درصد است، اظهار داشت: از میان مرزهای جاده ای کشور، مرز بازرگان با 53 درصد، میرجاوه با 14 درصد و آستارا با 6 درصد فعال ترین مرزها در زمینه واردات کالا به کشور به شمار می روند.

افندی زاده تصریح کرد: مرزهای دوغارون، بازرگان و آستارا هم به ترتیب با 28، 16 و 11 درصد فعال ترین مرزهای صادر کننده کالا از کشور به شمار می روند.

وی افزود: سهم کامیون های ایرانی در صادرات کالا 54 درصد و در واردات 50 درصد بوده است و بیشتر کالاهای صادر شده متعلق به کشورهای افغانستان و ترکمنستان بوده است.