PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : اطلاعات متناقض با بارنامه و پروانه تجاري اصلاح مي شود



sharp
26-05-2012, 12:26
نخستين نمايشگاه تسهيل تجارت و کسب و کار الکترونيک 2 خرداد با هدف معرفي بزرگترين طرح هاي ملي کشور در زمينه تسهيل تجاري آغاز به کار کرد.

در اين نمايشگاه از چهار سامانه صدور و تبادل الکترونيکي گواهي مبداء الکترونيک، صدور و تبادل بارنامه الکترونيک، طرح ضمانت نامه الکترونيک تگفاو سامانه هاب پيام رونمايي شد.
با راه اندازي سامانه صدور و تبادل الکترونيک گواهي مبداء امکان صدور برخط گواهي مبداء را با امضاي الکترونيک به صادرکنندگان مي دهد و صادرکنندگان با اين سامانه ديگر نيازي به مراجعه به شرکت حمل و نقل و ياگمرک به منظور دريافت بارنامه يا پروانه ندارند. از سوي ديگر با کمک اين سامانه اطلاعات متناقض با اطلاعات بارنامه و پروانه به صورت هوشمند کشف و اصلاح خواهند شد.
اين سامانه زمان صدور گواهي مبداء را شامل زمان دريافت پروانه از گمرک، بارنامه از شرکت حمل و گواهي مبداء تا تحويل به گيرنده از سه روز به يک ساعت تقليل خواهد داد.
همچنين با بهره برداري از سامانه صدور و تبادل الکترونيکي در حوزه صادرات ،امکان صدور انواع بارنامه و راهنامه به صورت الکترونيک مهيا مي شود و شرکت هاي حمل بين المللي که در فرايند صادرات و ترانزيت فعاليت دارند مي توانند اطلاعات بارنامه را به صورت آنلاين به گمرکات اجرايي، اتاق هاي بازرگاني و شرکاي تجاري خارجي ارسال کنند.
بهره برداري از طرح ضمانت نامه الکترونيک تگفا نيز به عنوان يکي ديگر از طرح هاي رونمايي شده ،منجر به افزايش ظرفيت ترانزيت کشور شده و در راستاي اجراي قانون حمل و نقل و عبور کالاهاي خارجي از قلمرو ايران بسيار موثر است.اين سامانه يک ابزار مالي پيشرفته براي ضمانت نامه هاي تضامني بانکي شرکت هاي حمل و نقل بين المللي محسوب مي شود.
نمايشگاه تسهيل تجارت و کسب و کار الکترونيک تا پنجم خرداد ماه جاري همزمان با نخستين رخداد تجارت و کسب و کار الکترونيکي در جزيره کيش داير است.