PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : انار و پسته ایرانی در سکوی نخست جهان



سجاد
16-05-2012, 10:09
ایتالیا، آرژانتین، برزیل، چین، هند، فیلیپین، تایلند، آمریکا، مصر و ترکیه کشورهایی هستند که رتبه اول تولید میوه هایی همچون انگور، سیب، کیوی، گلابی، هلو، پرتقال، بادام، لیموترش، انبه، فندق، گردو، نارگیل، آناناس، موز، خرما، توت فرنگی، زغال اخته و گیلاس را به خود اختصاص داده اند.

در بین این کشورها ایران با تولید سالانه 600 هزار تن انار و 190 هزار تن پسته در سکوی نخست تولید این دو محصول باغی در جهان قرار گرفته است.

- ایتالیا نیز با تولید سالانه 8.5 میلیون تن انگور و 500 هزار تن کیوی اولین تولید کننده انگور و کیوی در بین کشور های دنیا محسوب می شود.

- آرژانتین با صادرات سالانه 490 هزار تن گلابی بزرگ*ترین تولیدکننده و صادر کننده این محصول در جهان به شمار می رود.

- برزیل نیز با برداشت بیش از 18 میلیون تن پرتقال اولین تولید کننده این نوع از مرکبات در جهان است و آمریکا دومین رتبه را در تولید پرتقال به خود اختصاص داده است.

- چینی ها در تولید خیار اولین کشور محسوب می شوند و پس از آن ترکیه مقام دوم در برداشت محصول خیار را به خود اختصاص داده است.

- بیشترین محصول موز نیز از کشور هندوستان و پس از آن در فیلیپین تولید می شود.

- هم چنین هندوستان اولین تولید کننده انبه و چین دومین تولید کننده این محصول به شمار می رود.- محصول نارگیل نیز در فیلیپین بیشترین برداشت را دارد و پس از آن نیز اندونزی دومین تولید کننده نارگیل به شمار می رود.

- چین اولین تولید کننده هلو و ایتالیا دومین تولی کننده این میوه محسوب می شود.

- بیشترین سیب درختی مربوط به کشور چین است و آمریکا پس از آن قرار گرفته است.

- بیشترین آناناس نیز از کشور تایلند برداشت می شود و برزیل هم بزرگ ترین تولید کننده آناناس پس از تایلند است.

- آمریکا اولین تولی کننده بادام و اسپانیا دومین تولید کننده این محصول به شمار می آید.- لیموترش هندی بیشترین میزان تولید در جهان را دارد و مکزیک هم دومین تولید کننده لیمو ترش محسوب می شود.

- محصول توت فرنگی نیز در آمریکا بیشترین برداشت را داشته و اسپانیا هم دومین تولید کننده این میوه بوته ای به حساب می آید.

- و اما زغال اخته بیشترین تولید را در آمریکا داشته و کانادا هم در رتبه دوم این محصول قرار دارد.

- ایتالیا به عنوان اولین تولید کننده کیوی سالانه 500 هزار تن کیوی برداشت می کند و پس از آن زلاند نو دومین تولید کننده* این محصول است. ایران هم چهارمین تولی کننده کیوی ب شمار می رود.

-خرمای مصری بیشترین میزان تولید این محصول را به خود اختصاص داده و ایران نیز با تولید سالانه یک میلیون تن دومین تولی کننده خرما در جهان است.

- ترکیه اولین تولی کننده گیلاس و آمریکا دومین تولید کننده این میوه دانه دار به شمار می رود.

- هندوانه چینی بیشترین برداشت را دارد و پس از آن ترکیه دومین تولید کننده هندوانه و ایران چهارمین تولید کننده این صیفی تلقی می شود.

- سالانه 500 هزار تن گردوی چینی تولید می شود که بیشترین میزان را در بین کشور های دیگر داشته و آمریکا دومین تولید کننده گردو به شمار می رود.

- ترکیه اولین تولید کننده فندق و ایتالیا دومین تولید کننده این خشکبار به حساب می آید و ایران هم در رتبه ششم برداشت فندق جهان قرار دارد.

- بادام هندی برخلاف نامش بیشترین تولید را در کشور ویتنام دارد و هند دومین تولید کننده آن پس از ویتنام است.

- آمریکا اولین تولید کننده بادام و اسپانیا نیز دومین تولید کننده این محصول بوده و ایران نیز سومین تولید کننده این خشکبار تلقی می شود.