ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    گوانگجو- چین
    نوشته ها
    1,599
    4,627
    مدیر ارشد
    مدیر ارشد

    ترجمه: به کارمندان انگیزه بدهیم

    به کارمندان انگیزه بدهیم

    نویسنده: مایک میکالوویچ
    مترجم: سیمین راد
    آیا کارمندانتان شور و شوق لازم را برای کار دارند؟ آیا کارمندان شما به قدر کافی انگیزه دارند؟ آیا آنها به قدر کافی به همدیگر کمک می کنند؟

    [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...]

    آیا آنها به بهبود فضای مشارکت و همکاری در شرکت یاری می رسانند؟ پاسخ اغلب کارآفرین ها منفی است. آنها می گویند که شور و شوق لازم بین کارمندانشان دیده نمی شود. اما شما می توانید به راحتی این وضعیت را عوض کنید. در واقع، شما باید بتوانید آنها را به کار و شرکت علاقه مند کنید. برخی از کارآفرینان گله می کنند که کارمندان جدید کمتر از کارمندان قدیمی در کارشان جدیت و پشتکار نشان می دهند. اما باز هم شما می توانید از همان روز اول آنها را به علاقه مندان واقعی کارشان بدل کنید.

    نکته (1): تقریبا همه ما تصور مشابهی از روز اول کاری در یک شرکت جدید داریم. کارمندان جدید برگه ها و فرم های استخدامی، شغلی، بیمه، و مالی را پر می کنند، به دفاترشان راهنمایی می شوند، و پس از جلسه ای کوتاه با ريیس یا مدیر شرکت به مسوول ارشد بخش شان سپرده می شوند. خیلی زود زمان ناهار فرا می رسد و کارمندان جدید فرصت آشنایی بیشتری با خصوصیات و رفتارهای کارمندان قدیمی پیدا می کنند. آنها رفته رفته با فضای کلی شرکت و مناسباتش آشنا می شوند. یک کارمند جدید پس از پایان اولین روز کاری به خانه بازمی گردد و با این سوال همیشگی مواجه می شود: «اوضاع چطور بود؟ از کار جدید راضی هستی؟» البته معمولا جواب ها نیز مشخص است: «هنوز چیزی معلوم نیست. خیلی خسته کننده است. واقعا نمی دانم». به نظر می رسد که کلیت شرکت در قبال این کارمند جدید در همان روز اول ناموفق عمل کرده است. آیا فضای کلی شرکت تمام انرژی و نیروی او را از بین نبرده است؟ چگونه باید از همان روز اول شور و شوق لازم را در او زنده کنیم؟ راه های انگیزه بخشیدن به کارمندان و خصوصا به کارمندان جدید چگونه است؟ آیا هرگز به روحیه کارمندانتان فکر کرده اید؟ ما چند راه بهتر برای رشد و پرورش کارمندانی پر شور و شوق سراغ داریم.

    نکته (2): همواره روز اول ورود یک کارمند جدید را جشن بگیرید. سعی کنید قبل از ورود او به شرکت کاملا آماده باشید. همه چیز باید برای ورود او مهیا باشد و او را غافلگیر کند. او باید در همان روز اول متوجه شود که حضورش چقدر برای این شرکت اهمیت دارد. باید نشان دهید که او را بی دلیل استخدام نکرده اید. او به خاطر توانایی ها، لیاقت ها، مهارت ها، سابقه ها، استعدادها، و علاقه هایش در این شرکت استخدام شده است. پس هم شرکت به او نیاز دارد و هم او به شرکت. ورود او به شرکت همچون تولد یک نوزاد در یک خانواده است. باید بتوانید همه چیز را برای یک جشن کوچک، اما پر شور و شوق آماده کنید. در واقع، حتی می توان برای هر کارمند قدیمی یک کارت تبریک سفارش داد. بهتر است کارت کارمندی او را نیز همان روز اول آماده کرده باشید. خیلی مهم است که وقتی او به خانه می رود بتواند این کارت را به خانواده یا دوستانش نشان دهد. به کارمند جدید بگویید که چقدر از ورود او به شرکت ذوق زده و خوشحال هستید. او باید بداند که دیگر همکاران شرکت به او همچون یک عضو جدید خانواده (مثل برادر یا خواهر کوچک تر) نگاه می کنند. بهتر است که زمان ورود اولین روز کاری وی را اندکی قبل از موعد غذا تعیین کنید. در این صورت پس از آن جشن کوچک سریعا سراغ ناهار می روید و صمیميت بین او و شرکت خیلی سریع افزایش می یابد.

    نکته (3): برنامه کاری کارمند جدید را از قبل آماده کنید. همه چیز باید مشخص و برنامه ریزی شده باشد. او باید متوجه شود که برنامه ریزی، دقت و همکاری سه مولفه بسیار مهم برای این شرکت هستند. کافی نیست که برنامه کاری او را در اختیارش قرار دهید. حتی کافی نیست که برنامه را برایش توضیح دهید. یکی از کارمندان قدیمی تر باید بتواند برنامه کاری او را همراه با خود کارمند جدید بخوانند و دوره کنند. در واقع، او باید متوجه شود که این برنامه فقط برای او نیست، بلکه بر کل شرکت اثرگذار است. هیچ برنامه ای به تنهایی عملی نمی شود، بلکه با همکاری، همیاری، مشارکت و همدلی پیش می رود. او باید حس کند که پیشرفت برنامه های او به معنای پیشرفت شرکت و ضعف در عملکردش به معنای تضعیف کل شرکت است. تنها زمانی می توانید به شرکت خود ببالید که هر کارمند شما نسبت به موقعیت مهم و حیاتی خودش برای شرکت آگاه باشد. این فضای مشارکت و همکاری تنها می تواند در فضای گروهی تولید شود. شما باید بتوانید کارمند جدید را بر حسب روحیات، اخلاقیات، سلایق، شخصیت، و قابلیت هایش با کارمندی قدیمی تر آشنا کنید. بهتر است هر دو کارمند تقریبا هم سن و سال باشند و روحیات نزدیک به هم داشته باشند. کارمند قدیمی تر می تواند از کارمند جدید حمایت کند و به او در راه افزایش مشارکتش یاری برساند. کارمند قدیمی باید بتواند به سوالات و مشکلات کارمند جدید پاسخ بدهد، مهربانانه برخورد کند، و حداقل تا یک هفته همه نیازهای کارمند جدید را برطرف سازد.

    نکته (4): برخی از مدیران همواره در فضای شرکت راه می روند و از کار نکردن کارمندان و اتلاف وقتشان گله می کنند. یقینا این مدیران حق دارند، اما هرگز نباید فضایی در شرکت به وجود بیاید که معنای کار و فراغت کاملا در مقابل یکدیگر قرار بگیرد. شما باید سعی کنید که موانع بین کار و فراغت، فعالیت و تفریح، جدیت و شوخی را کاملا حذف کنید تا کار کردن برای کارمندان شما فراغت محسوب شود. شما باید بتوانید شعار «کار در شرکت، فراغت در منزل» را کنار بگذارید و به کارمندانتان بیاموزید که هدف از کار افزایش نشاط و رفاه کل شرکت است. در این صورت، آنها همدلی بیشتری با فضای کار خواهند داشت و کار کردن را همچون یک دردسر و دشواری نخواهند دید. به همین منظور، سعی کنید روزهای تولد و ازدواج کارمندانتان را در دفتری ثبت کنید و هر سال برای هر یک از آنها جشن مختصری ترتیب دهید. یک ساعت تفریح در شرکت نه تنها هیچ ضرری برای شرکت ندارد، بلکه باعث افزایش توان و انرژی کارمندان، افزایش روحیه و انگیزه شان و افزایش همدلی و مشارکتشان در امور شرکت خواهد شد.

    نکته (5): هر روز صبح، پیش از شروع کار و فعالیت، کل اعضای شرکت را برای ده دقیقه یک جا گرد هم بیاورید. خبرهای خوب را به گوش آنها برسانید. این خبرها نباید حتما به کار، اقتصاد، سرمایه، بازار، طلا، سکه، سود، درآمد، و پول ربطی داشته باشند. می توانید درباره اخبار ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، و هنری با آنها صحبت کنید. اما یادتان باشد که باید در میانه این صحبت های کوتاه به چالش های پیش روی شرکت اشاره ای مختصر کنید. حتی می توانید یکی از کارمندان پرانرژی تر و محبوب تر در میان کارمندان را به این ده دقیقه آغازین اختصاص دهید. او می تواند همین وظایف را برعهده بگیرد و با شور و حرارت به شروع یک روز کاری جدید انرژی مضاعفی ببخشد. این ده دقیقه آغازین باید سرشار از شوخی، خنده، و صمیمت باشد تا حتی بتواند خستگی، کم خوابی، ضعف، بدخلقی، بی حوصلگی، و انرژی کم برخی از کارمندان را محو سازد. ده دقیقه زمان زیادی نیست. سخت نگیرید، این شوخی ها باعث اتلاف وقت و کاهش جدیت نمی شوند؛ بلکه به افزایش انگیزه و انرژی کارمندان شما و یکی شدن فراغت و کار یاری می رساند. هیچ چیز برای یک روز خوب کاری بهتر از دقایقی سرشار از خنده نیست.

    نکته (6): فرض کنید کارمندتان اشتباهی را مرتکب شده است. شما می خواهید این اشتباه را به گوش او برسانید. اما هرگز نباید این کار را در ملاءعام انجام دهید. باید به صورت کاملا محرمانه و خصوصی او را به دفترتان دعوت کنید. ابتدا درباره شرایط کاری اش بپرسید. ببینید چه موفقیت ها و دستاوردهایی برای شرکت داشته است. از او به خاطر کارهای خوبی که انجام می دهد تشکر کنید. حتی باید به او خاطرنشان کنید که پیشرفت های او به پیشرفت شرکت کمک می کند و پیشرفت شرکت نیز باعث پیشرفت او می شود. از او بخواهید برنامه های کنونی، روند پیشرفت برنامه های قبلی، و برنامه های آینده اش را برایتان شرح دهد. تازه پس از همه این حرف ها می توانید خیلی صمیمی به او بگویید که چه اشتباهی مرتکب شده است. شما باید همچون یک دوست مهربان و صمیمی با او برخورد کنید. به او بگویید که اشتباه کارش کجا بوده، این اشتباه چه ضرری برای او، همکاران و شرکت اش دارد و چگونه باید از ارتکاب دوباره این اشتباه خودداری کند. به این ترتیب، نه تنها باعث ناامیدی و آزردگی او نشده اید، بلکه نشان داده اید تلاش ها و موفقیت های او برای شما مهم تر از اشتباهات او هستند. پس او متوجه می شود که باید هر چه کمتر و کمتر مرتکب اشتباه شود. در واقع، چنین برخوردی انگیزه، انرژی و نیروی کافی را برای ادامه کار و فعالیت به او می دهد.


    ویرایش توسط مرتضی : 14-04-2012 در ساعت 15:18

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. خریدار فوری برنج محسن ۱۱۲۱ سه دور دوخت جایزه دار
    توسط Luxmarket در انجمن مواد غذایی، تره بار و سایر خوراکی ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 23-06-2017, 12:13
  2. ورق گالوانیزه
    توسط djmahdi در انجمن مواد معدنی، کانی ها، سنگ فلزات و ....
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: 27-09-2016, 10:05
  3. رایزنی برای تجارت ترجیحی با هند
    توسط Marjan KhosraviKhah در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 17-11-2015, 19:40
  4. خریدار دیزل ترکمن
    توسط دیار در انجمن مواد نفتی و پتروشیمی و پالایشگاهی
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: 18-10-2015, 15:52
  5. مکانیزم پرداخت تجاری تهران به پکن
    توسط siavash در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16-03-2012, 10:58

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •