ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 61
  1. #1
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    75
    694
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    اینکوترمز Incoterms

    سلام دوستان

    در این تاپیک قصد دارم درباره یکی از اصلی ترین موضوعات بحث صادرات و واردات یعنی اینکوترمز صحبت کنم.اینکوترمز مجموعه ای از اصطلاحات است که در قرارداد های بین المللی بکار می رود تا برداشت یکسانی از قراردادها و خواسته های فی مابین شرکت ها وجود داشته باشد.اینکوترمز میزان مسئولیت و وظایف خریدار و فروشنده را مشخص می کند.

    اولین ویرایش اینکوترمز توسط اتاق تجارت جهانی در سال 1936 منتشر شد. پس از آن شش بار مورد تجدید نظر واقع شد و اصطلاحات جدید به آن افزوده شد. اینکوترمز 2010 آخرین ویرایش معتبر این متن می باشد. دلیل اصلی اصلاحات متن اینکوترمز این بوده است که متن جاری آن با روش های تجاری هم زبان باشد.

    در اینکوترمز 2000 سیزده اصطلاح بکار رفته است:


    E.X.W – F.C.A – F.A.S – F.O.B – C.F.R – C.I.F – C.P.T - C.I.P – D.A.F – D.E.S – D.E.Q – D.D.U – d.d.p

    واقعیتش اینه که یاد گرفتن این بحث اصطلاحات اصلا سخت نیست. اما مهم اینه که بدونین هر اصطلاحی رو در کدوم قرارداد و چرا باید استفاده کنین.در ادامه به توضیح اصطلاحات خواهیم پرداخت.
    ویرایش توسط بازرگان ایرانی : 08-12-2011 در ساعت 17:03
  2. #2
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    75
    694
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    *E.X.W ( تحویل درب کارخانه EX Works named Place)
    *
    این اصطلاح پایین ترین قیمت کالا برای خریدار و کم مسئولیت ترین اصطلاح برای فروشنده می باشد. در این اصطلاح کالا درب کارخانه به خریدار تحویل داده می شود و تمامی هزینه های حمل و ترخیص و همچنین مسئولیت کالا از این پس به عهده خریدار می باشد.

    در سیزده اصطلاح اینکوترمز 2000 ، EXW تنها اصطلاحی است که در آن وظیفه تهیه و تنظیم اظهارنامه صادراتی ، اخذ مجوز صادرات و انجام تشریفات گمرکی در کشور مبدا به عهده خریدار می باشد.
    ویرایش توسط بازرگان ایرانی : 08-12-2011 در ساعت 00:47
  3. #3
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    75
    694
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    (F.C.A) تحویل به حمل کننده (Free Carrier named Place )


    *در این اصطلاح فروشنده ، کالا را در محلی که خریدار اعلام می کند ( در مبدا ) مثلا پایانه آستارا ، تحویل حمل کننده می دهد. فروشنده موظف به اخذ مجوز صادرات و انجام تشریفات گمرکی می باشد و اسناد حمل را تحویل خریدار می دهد. هزینه حمل و بیمه نیز به عهده خریدار می باشد.


    این اصطلاح برای انواع وسایل حمل استفاده می شود.


    ( F.A.S) ( تحویل کنار کشتی Free Alongside ship named Place )

    فروشنده موظف است علاوه بر اخذ مجوز صادرات و انجام تشریفات گمرکی در مبدا و تهیه اسناد حمل، کالا را در کنار کشتی روی اسکله در بندر تعیین شده در مبدا تحویل دهد و خریدار را در جریان امور قرار دهد.

    خریدار باید هزینه حمل و بیمه را بپردازد.

    این اصطلاح برای حمل دریایی بکار می رود.


    ( F.O.B) ( تحویل روی عرشه کشتی Free On Board named place )

    فروشنده موظف است علاوه بر اخذ مجوز صادرات و انجام تشریفات گمرکی و تهیه اسناد حمل ، کالا بر روی عرشه کشتی تحویل دهد. مسئولیت فروشنده جهت سلامت کالا تا قبل از ریل کشتی می باشد.

    هزینه حمل و بیمه به عهده خریدار می باشد.

    این اصطلاح نیز برای حمل دریایی بکار می رود.
    ویرایش توسط بازرگان ایرانی : 12-12-2011 در ساعت 17:02
  4. #4
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    75
    694
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    ( C.F.R) (هزینه و کرایه حمل در بندر مشخص شده Cost and Freight named place )

    فروشنده موظف است کالا را در بندر مشخص شده در مقصد تحویل خریدار دهد. مسلما اخذ مجوز صادرات ، تشریفات گمرکی و هزینه های حمل به عهده فروشنده می باشد. لازم به ذکر است که مسئولیت سلامت کالا تا قبل از ریل کشتی به عهده فروشنده بوده است و بعد از آن مسئولیتی ندارد.

    خریدار باید هزینه بیمه ، مجوز ورود کالا و ترخیص کالا در مقصد را متقبل شود.

    این اصطلاح نیز برای حمل دریایی بکار می رود.



    ( C.I.F) ( هزینه ، کرایه حمل و بیمه در بندر مشخص شده Cost and Insurance and Freight named place )

    در این اصطلاح مانند C.F.R فروشنده موظف است کالا را در بندر مشخص شده در مقصد تحویل دهد. اما هزینه بیمه نیز با فروشنده است. ( نوع بیمه را باید خریدار در قرارداد مشخص نماید).
    این اصطلاح نیز برای حمل دریایی بکار می رود.


    ( C.P.T) ( کرایه حمل تا مقصد مشخص شده Carriage Paid to named place )

    این اصطلاح برای انواع وسایل نقلیه استفاده می شود.

    در این اصطلاح فروشنده موظف است کالا را در مقصد مشخص شده به خریدار تحویل نماید.
    خریدار نیز موظف به پرداخت هزینه بیمه و انجام امور گمرکی در مقصد می باشد.


    ( C.I.P) (کرایه حمل و بیمه تا مقصد مشخص شده Carriage and Insurance Paid to named place )

    این اصطلاح نیز همانند C.P.T می باشد با این تفاوت که هزینه بیمه نیز بر عهده فروشنده است.
    ویرایش توسط بازرگان ایرانی : 12-12-2011 در ساعت 17:00
  5. #5
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    75
    694
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    سلام دوستای گلم

    معذرت می خوام چند روزی نتونستم بحث و ادامه بدم. الان جاتون خالی اومدم چین واسه بحث بازرگانی که اگه بزرگان اجازه بدن بعدا هم یه تاپیک راجع به تجارت چین می زنم. خوب بریم سراغ ادامه بحث....
  6. #6
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    75
    694
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    (D.A.F) ( تحویل در مرز مشخص شده Delivered at Frontier named place )

    فروشنده موظف است کالا را بر اساس مفاد قرارداد در محل مشخص شده در مرز تحویل خریدار داده و مجوز صدور کالا از کشور مبدا را اخذ و تشریفات گمرکی را انجام دهد. بدیهی است که هزینه حمل تا مرز مشخص شده به عهده فروشنده می باشد اما تعهدی در قبال پرداخت بیمه ندارد. مسئولیت سلامت کالا تا تحویل آن به عهده فروشنده می باشد.
    خریدار نیز موظف است تشریفات و هزینه های گمرکی جهت ورود کالا به کشور مقصد را انجام دهد.

    ( D.E.S ) ( تحویل روی عرشه کشتی در مقصد مشخص شدهDelivered ex Ship named place )

    فروشنده موظف است کالا را بر روی عرشه کشتی در مقصد تحویل خریدار نماید. هزینه های حمل به عهده فروشنده می باشد و مسئولیت سلامت کالا تا زمان تحویل به عهده اوست.
    هزینه های دریافت کالا از روی عرشه کشتی و انجام امور گمرکی جهت ورود کالا به کشور مقصد به عهده خریدار می باشد.


    ( D.E.Q ) ( تحویل روی اسکله در مقصد مشخص شده Delivered ex Quay named place )

    این اصطلاح همانند D.E.S می باشد با این تفاوت که بر روی اسکله در مقصد تحویل خریدار می نماید.


    ( D.D.U) ( تحویل در مقصد مشخص شده بدون پرداخت عوارض Delivered Duty Unpaid named place)

    فروشنده موظف است کالا را در محل مشخص شده در مقصد تحویل خریدار دهد و تمامی هزینه های حمل و مجوز صادرات و تشریفات گمرکی در مبدا به عهده او می باشد.
    هزینه های گمرکی در کشور مقصد به عهده خریدار می باشد.


    ( D.D.P) ( تحویل در مقصد مشخص شده با پرداخت عوارض Delivered Duty paid named place )

    در این اصطلاح حداکثر تعهدات و مسئولیت ها به عهده فروشنده است و از طرف دیگر بالاترین فیمت برای خریدار می باشد. فروشنده موظف است که کالا را در کشور مقصد نیز ترخیص نماید و مجوز های ورود کالا را اخذ کند و کالا را در محلی که خریدار اعلام می کند تحویل او دهد. مسئولیت کامل کالا تا زمان تحویل به خریدار به عهده فروشنده می باشد.
    ویرایش توسط بازرگان ایرانی : 07-01-2012 در ساعت 15:06
  7. #7
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    270
    1,194
    کاربر فعال
    سلام جناب بازرگان ایرانی

    ممنون از زحمت شما. سفر خوبی رو براتون آرزو می کنم. منتظر اطلاعات خوب شما درباره چین هم هستیم.
  8. #8
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    75
    694
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    نقل قول نوشته اصلی توسط سجاد [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...]
    سلام جناب بازرگان ایرانی

    ممنون از زحمت شما. سفر خوبی رو براتون آرزو می کنم. منتظر اطلاعات خوب شما درباره چین هم هستیم.

    سلام از ماست. ممنونم.
  9. #9
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    75
    694
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    دسته بندی اصطلاحات اینکوترمز

    جهت یادگیری راحت تر اصطلاحات اینکوترمز ، اینها رو می تونیم ب 3 صورت دسته بندی کنیم:

    - دسته بندی دوگانه
    - دسته بندی سه گانه
    - دسته بندی چهارگانه

    *البته از لحاظ تخصصی تقسیم بندی سه گانه کامل تر و صحیح تر می باشد. در پست های بعدی هر کدام از این تقسیم بندی ها توضیح داده خواهد شد.
    ویرایش توسط بازرگان ایرانی : 12-12-2011 در ساعت 17:39
  10. #10
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    75
    694
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    تقسیم بندی دوگانه:

    این تقسیم بندی یر اساس نوع وسیله حمل انجام شده است که تقسیم بندی صحیحی است اما کامل نمی باشد.


    1.صرفا برای حمل دریایی: F.A.S , F.O.B, C.F.R , C.I.F , D.E.S , D.E.q

    2.برای هر نوع حملی بکار می روند: E.X.W , F.C.A , C.P.T , C.I.P , D.A.F , D.D.U , D.D.p
    ویرایش توسط بازرگان ایرانی : 12-12-2011 در ساعت 17:37
صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 61

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ذخیره سازی بیش از 4 میلیون تن مواد پروتئینی
    توسط abasiyan در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 04-03-2013, 16:20
  2. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 03-12-2012, 01:23
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28-11-2012, 12:08
  4. بازار محصولات پروتئینی معکوس شد
    توسط مرتضی در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 23-10-2012, 10:16
  5. اخبار کوتاه از اینجا و اونجا
    توسط مرتضی در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 04-04-2012, 15:24

کاربران برچسب زده شده

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •