ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 5 از 5 نخست ... 345
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 47 , از مجموع 47
  1. #41
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    29
    62
    کاربر انجمن
    کاربر تاجربانک
    دوستان حتما ucp600 و تفسیر اون یعنی ISBP را هم بخونید
  2. #42
    تاریخ عضویت
    Apr 2015
    نوشته ها
    3
    4
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    ممنون از همه دوستان بخاطر به اشتراک گذاشتن اطلاعات و داده هاشون .
  3. #43
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    نوشته ها
    19
    13
    نوشته های وبلاگ
    7
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    اینکوترمز به بیانی دیگر:
    روشهای حملونقل عمومی

    اینکوترمز به چهار گروه D-C-F-E با اصطلاحات وابسته به هر گروه تقسیم شدهاست.

    • گروه E مخفف اصطلاح Ex Works - تحویل کالا در نقطه عزیمت در مبدأ:

    تعریف: تحویل کالا در نقطه عزیمت در مبدأ (محل کار). در این روش فروشنده، کالا را در محل تولید و یا انبار کالا به خریدار تحویل میدهد و کلیه هزینهها، اعم از بارگیری، حملونقل، بیمه، گمرک و ریسک خرابی کالا بر عهده خریدار است.

    • گروه F – تحویل کالا به خریدار بدون پرداخت کرایه حمل در مبدأ:

    این گروه شامل اصطلاحاتی است که به موجب آن فروشنده، کالا را در محلی که خریدار تعیین کرده تحویل وی میدهد. مهمترین روشهای موجود در این گروه عبارتاند از:


      • FCA: مخفف اصطلاح Free Carrier


    تحویل کالا به حمل کننده در مبدأ (تحویل کالا داخل کامیون، ریل و هواپیما). با توجه به اینکه محل تحویل کشور خریدار باشد، بارگیری با خریدار است و نقطه ریسک میباشد. هزینه حمل و [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...] با خریدار است. عقد قرارداد حمل و بیمه با خریدار (نه الزاماً).


      • FAS: مخفف اصطلاح Free Alongside Ship


    تحویل کالا در کنار کشتی در مبدأ. محل خاتمه ریسک فروشنده کنار کشتی در بندر است. هزینه حمل و بیمه با خریدار است. عقد قرارداد حمل و بیمه و بازرسی با خریدار است.


      • FOB: مخفف اصطلاح Free On Board


    تحویل کالا در عرشه کشتی در مبدأ. فروشنده وقتی کالا را از روی نرده کشتی عبور داد ریسک خود را خاتمه دادهاست. هزینه حمل و بیمه با خریدار است. عقد قرارداد حمل از بندر تحویل و بیمه و بازرسی با خریدار است.

    • گروه C - تحویل کالا در مبدأ به خریداربا پرداخت کرایه حمل:

    این گروه شامل اصطلاحاتی است که به موجب آن فروشنده باید مخارج کرایه را تا مقصد پرداخت نماید، ولی خطر فقدان یا خسارت و هزینههای اضافی بر عهده خریدار است. در این روش نوعی تقسیم مسئولیت بین خریدار و فروشنده اعمال شدهاست.


      • CFR: مخفف اصطلاح Cost and Freight


    ارزش و کرایه حمل تا مقصد. C&F سابق است ولی مخصوص حمل دریایی. کالا وقتی از روی نرده کشتی عبور میکند (بارگیری میشود) مسئولیت فروشنده خاتمه میابد. هزینه بیمه با خریدار است. هزینه حمل با فروشندهاست. عقد قرارداد [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...] با خریدار است. و عقد قرارداد حمل با فروشنده.


      • [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...]: مخفف اصطلاح Cost, Insurance and Freight


    ارزش، بیمه و کرایه حمل تا مقصد. مخصوص حمل دریایی میباشد. کالا وقتی از روی نرده کشتی بارگیری میشود مسئولیت فروشنده خاتمه میابد. هزینه حمل و بیمه با فروشندهاست. عقد قرارداد حمل و بیمه با فروشندهاست.


      • CPT: مخفف اصطلاح Carriage Paid To


    تحویل با پرداخت کرایه حمل تا مقصد. حمل مرکب ولی بیشتر برای طرق زمینی یا هوایی استفاده میشود. ریسک و مسئولیت فروشنده زمانی که کالا را تحویل اولین حمل کننده میدهد خاتمه میابد. هزینه حمل با فروشنده تا نقطه معین طبق قرارداد. هزینه بیمه خریدار. عقد قرارداد بازرسی با خریدار است.


      • CIP: مخفف اصطلاح Carriage and Insurance Paid to


    تحویل با پرداخت کرایه حمل و بیمه تا مقصد. روش حمل مرکب میباشد. ریسک و مسئولیت فروشنده زمانی که کالا را به نقطه توافق شده میرساند خاتمه میابد. هزینه بیمه و حمل با فروشندهاست. عقد قرارداد بیمه و حمل با فروشندهاست. عقد قرارداد بازرسی با خریدار است.

    • گروه D - تحویل کالا در مقصد:

    شامل اصطلاحاتی است که به موجب آن فروشنده مسئول رساندن کالا به نقطه یا محل مورد توافق شده در مقصد است و فروشنده کلیه خطرات و هزینهها را بر عهده میگیرد.


      • DAF: مخفف اصطلاح Delivered At Frontier


    تحویل در مرز (مرز تعیین شده). به طور عمده حمل به وسیله راهآهن انجام میشود و در این نوع حمل میتوان سندی سراسری از راهآهن گرفت که کلیه عملیات حملونقل را تا مقصد نهایی در برگیرد و کالا را برای آن دوره زمانی بیمه نماید.


      • DES: مخفف اصطلاح Delivered Ex Ship


    تحویل در عرشه کشتی (در مقصد). فروشنده کالا را در عرشه کشتی در بندر مقصد تحویل خریدار میدهد و اقدامات و هزینههای ترخیص جهت ورود به بندر مقصد برعهده خریدار است.


      • DEQ: مخفف اصطلاح Delivered Ex Quay


    تحویل در اسکله (در مقصد). فروشنده وقتی کالا را از کشتی به اسکله انتقال داد و عوارض انتقال به اسکله مقصد را پرداخت نمود، در بندر مقصد تحویل خریدار میدهد.


      • DDU: مخفف اصطلاح Delivered Duty Unpaid


    تحویل در مقصد بدون پرداخت حقوق و عوارض گمرکی. فروشنده کالا را در کشور مقصد بدون انجام ترخیص کالا برای ورود و پرداخت عوارض تحویل دهد.


      • DDP: مخفف اصطلاح Delivered Duty Paid


    تحویل در مقصد با پرداخت حقوق و عوارض گمرکی. فروشنده کالا را در کشور مقصد پس از انجام ترخیص کالا و پرداخت عوارض تحویل خریدار میدهد.
  4. #44
    تاریخ عضویت
    Jan 2015
    نوشته ها
    19
    13
    نوشته های وبلاگ
    7
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    بارگیری در وسیله حمل در محل فروشنده پرداخت حقوق و عوارض گمرکی صادرات حمل به بندرگاه صادرکننده فرود بار در بندر صادر کننده بارگیری در بندر صادرکننده حمل به بندرگاه وارد کننده فرود بار در بندر وارد کننده بار گیری در وسیله حمل در بندر وارد کننده حمل به مقصد خریدار بیمه عملیات ترخیص کالا در مقصد حقوق و عوارض گمرکی در مقصد
    exw نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه نه
    fca آری آری آری نه نه نه نه نه نه نه نه نه
    fas آری آری آری آری نه نه نه نه نه نه نه نه
    fob آری آری آری آری آری نه نه نه نه نه نه نه
    cfr آری آری آری آری آری آری نه نه نه نه نه نه
    cif آری آری آری آری آری آری نه نه نه آری نه نه
    cpt آری آری آری آری آری آری نه نه نه نه نه نه
    cip آری آری آری آری آری آری نه نه نه آری نه نه
    daf آری آری آری آری آری آری نه نه نه نه نه نه
    des آری آری آری آری آری آری نه نه نه آری نه نه
    deq آری آری آری آری آری آری آری نه نه آری نه نه
    ddu آری آری آری آری آری آری آری آری آری آری نه نه
    ddp آری آری آری آری آری آری آری آری آری آری آری آری
  5. #45
    تاریخ عضویت
    Aug 2015
    نوشته ها
    3
    0
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    بسیار مفید
    ممنون
  6. #46
    تاریخ عضویت
    Dec 2015
    محل سکونت
    هرمزگان esmail201557@gmail.com
    نوشته ها
    14
    2
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    نقل قول نوشته اصلی توسط مرتضی [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...]
    سلام دوست عزیز

    اصولا در هنگام خرید ، شما هرچقدر کالای مورد نظر رو از درب کارخانه تولید کننده دورتر بخرید، و به درب انبار خودتون نزدیکتر، قیمت بالاتر خواهد شد. پس مسلما خرید به صورتe.x.w پایینترین قیمت هست، که در واقع شما کالا رو درب انبار کارخانه تحویل میگیرید و تمام مراحل حمل و ترخیص تا درب انبار خودتون رو ، خودتون انجام میدین، یا شرکت فوروارد. من از کلمات بالاترین و پایینترین قیمت به جای ارزانترین و گرانترین قیمت استفاده کردم، چون قیمت بالا یا پایین در ترمزهای بازرگانی، لزوما قیمت گران یا ارزان نیست. و مسلما قیمت تمام شده مهمتر از قیمت درج شده در پروفورما هست. که این قیمت تمام شده وقتی اتفاق میوفته که کالا به انبار شما رسیده باشه.
    با توجه به این نکات، پس واقعا نمیشه دقیق گفت کدوم قیمت برای شما ارزان یا گران خواهد بود. یک مثال: مثلا من فلان کالا رو میخوام از دبی وارد کنم. اگر در دبی دارای دفتر نمایندگی هستم و یا کسی رو دارم که بتونه کارهای من رو انجام بده و کالا رو برام خریداری بکنه، بهترین حالت اینه که من exw خرید کنم، نیازی نیست که fob یا هر ترمز دیگه ای رو برای خرید انتخاب کنم چون وجود نماینده و دفتر نمایندگی،(بخشی) برای همین کاهش قیمت تمام شده هست. چرا fob نمیخرم؟ چون قیمت fob فقط شامل قیمت کالا + هزینه حمل تا بندر + هزینه ترخیص نیست، خیلی وقتها دستمزد انجام این کارها رو کارخونه روی کالا میکشه و وقتی خودتون این هزینه ها رو حساب میکنید میبینید مبلغی که به عنوان هزینه های fobلحاظ شده، خیلی بیشتر از هزینه های واقعی هست.
    ولی اگر من کسی رو نداشته باشم که این کارها (حمل تا بندر، ترخیص) رو برای من در کشور مبدا انجام بده، و یا اگر خودم بخوام انجام بدم به علت وارد نبودن گرانتر خواهد شد، پس بهتره fob خرید کنم، خرید fob در این حالت بهترین خرید برای منه.
    حالا اگر اجاره کشتی برای حمل بار از بندر مبدا به بندر مورد نظر من، برای من مقدور باشه، و کشتی با قیمت خوب سراغ داشته باشم، میتونم خرید fob انحام بدم . کشتی رو به فروشنده جهت بارگیری مغرفی کنم، اگر نه، نمیتونم، پس بهتر حمل تا بندر مقصد رو هم به فروشنده منتقل کنم، و کالا رو در واقع cfr خرید کنم.
    در واقع انتخاب ترمز مناسب ، به توان من، در مسیر حمل کالا بستگی داره، و همینطور به نوع کالا . از کدام قسمت مسیر حمل من میتونم کاملا برای حمل کالا وارد عمل بشم؟ تا همون جا میتونم ترمز رو تعیین کنم و بعد از اون رو خودم انجام بدم. مسلما هر چه قدر توان و اختیار من به سمت مبدا گسترده باشه قیمت پایینتر و هر چه قدر به سمت مقصد محدود باشه ، قیمت بالاتر میره.
    همون طور که گفتم انتخاب ترمز به نوع کالا هم بستگی داره ، گاهی کالا خیلی حساس هست و بهتر توسط خود تولید کننده حمل بشه، در این صورت بهتره مستولیت رو به عهدهء فروشنده محول کرد (با انتخاب ترمز مناسب)

    البته خود این مسئله مسئولیت در ترمز جای بحث داره، در دو تعریف fob و cfr که در بالا آودین، از کلمات تحویل گرفتن و تحویل دادن استفاده شده، باید دقت کنیم که مسئولیت کجا شروع میشه و کجا تموم میشه، خیلی مهمه. مثلا در fob فروشنده باید کالا رو روی عرشه کشتی به شما (یا نماینده تون) تحویل بده، طبق ترمز مورد توافق وظیفه فروشنده تحویل روی عرشه هست ولی مسئولیت فروشنده قبل از عرشه تموم شده ، یعنی اگر موقع انتقال بار به روی عرشه وقتی کالا وارد فضای کشتی شد، اتفاقی بیوفته، شما مسئول هستی نه فروشنده. دقت کنید، تخویل بعد از لبه کشتی روی عرشه ولی اتمام مسئولیت قبل از عرشه.
    در تمام ترمزها این مسئله وجود داره و در واقع مکان تحویل کالا از فروشنده به خریدار لزوما تعیین کننده مکان اتمام مسئولیت نیست و گاهی خیلی قبل تر از تحویل مسئولیت از گردن فروشنده برداشته شده.
    با سلام و عرض احترام خدمت دوستان عزیز . امکان داره بفرمایید تفاوت بارنامه با منافیست در چیه ، از تعریفشان برمیاد که همون یکی هستن . بعد هر کدام چه صادرات چه واردات ، کی و چه موقع صادر میشن ؟ و سوال دیگر اینکه میگویند قیمت تحویل fob بندر یاcfr چیه . میشه واضح توضیح بدین . با سپاس از دوستان
    تنها راهزنی که دار و ندار آدمی را به تاراج میبرد ، اندیشه های منفی خود اوست .
  7. #47
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    تهران
    سن
    32
    نوشته ها
    914
    4,840
    نوشته های وبلاگ
    1
    مدیریت کل سایت
    مدیر کل انجمن
    نقل قول نوشته اصلی توسط esmail [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...]
    با سلام و عرض احترام خدمت دوستان عزیز . امکان داره بفرمایید تفاوت بارنامه با منافیست در چیه ، از تعریفشان برمیاد که همون یکی هستن . بعد هر کدام چه صادرات چه واردات ، کی و چه موقع صادر میشن ؟ و سوال دیگر اینکه میگویند قیمت تحویل fob بندر یاcfr چیه . میشه واضح توضیح بدین . با سپاس از دوستان
    بارنامه برای بار صادر میشه. مانیفست برای کل بار یک کشتی
    برای مثال یک کشتی کانتینر بر رو در نظر بگیرید که 3000 کانتینر داره. برای هر کانتینر 1 بارنامه مجزا صادر میشه. اما مانیفست لیست کل محموله های یک کشتی هست شامل اون سه هزار کانتینر

    زمانی که میگن کالایی فوب هست یعنی فروشنده کالا موظف هست کالا را تا روی عرشه کشتی حمل کند. در این شرایط هزینه های تشریفات صادراتی بر عهده فروشنده هست. هزینه کالا+هزینه تشریفات گمرکی در مبدا
    اگر کالایی با ترمز سی اف ار به فروش برسد یعنلی فروشنده موظف به پرداخت هزینه حمل تا بندر مقصد می باشد. هزینه کالا+هزینه تشریفات گمرکی در مبدا+ هزینه حمل تا مقصد
    (عرفت الله سبحانه بفسخ العزائم و حل العقود و نقض الهتم) خداوند را به وسیله فسخ شدن تصمیمها گشوده شدن گره ها و نقض اراده ها شناختم. حضرت امیر (ع)
صفحه 5 از 5 نخست ... 345
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 47 , از مجموع 47

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ذخیره سازی بیش از 4 میلیون تن مواد پروتئینی
    توسط abasiyan در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 04-03-2013, 15:20
  2. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 03-12-2012, 00:23
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28-11-2012, 11:08
  4. بازار محصولات پروتئینی معکوس شد
    توسط مرتضی در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 23-10-2012, 09:16
  5. اخبار کوتاه از اینجا و اونجا
    توسط مرتضی در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 04-04-2012, 14:24

کاربران برچسب زده شده

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •