ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 4 از 7 نخست ... 23456 ... آخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 61
  1. #31
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    2
    32
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    امیدوارم این فایل به دردتون بخوره
    فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده
  2. #32
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    29
    61
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    نقل قول نوشته اصلی توسط freya [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...]
    امیدوارم این فایل به دردتون بخوره
    ممنون.دانلودش کردم ، عالی بود
  3. #33
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    نوشته ها
    10
    61
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    نقل قول نوشته اصلی توسط freya [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...]
    امیدوارم این فایل به دردتون بخوره
    بسیار عالی، جامع و کامله. نمیشد فقط به لایک اکتفا کرد.
  4. #34
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    1
    11
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    هم اکنون اینکوترمز 2000 مورد بازبینی قرار گرفته است و ویرایش جدید – اینکوترمز 2010- آن ارائه شده است. تغییرات ایجاد شده شامل موارد زیر است:
    · حذف چهار ترم قدیمی و اضافه شدن دو ترم جدید.· دسته بندی کلیه ترم ها در دو گروه به جای چهار گروه
    اینکوترمز 2010 از اول ژانویه 2011 مورد اجرا قرار گرفته است
    .
    کل ترم های تجاری از سیزده ترم به یازده ترم کاهش یافته اند.
    ترم های حذف شده: daf,des, deq, ddu
    این ترم ها به دلیل سطوح قابل ملاحظه ای از همپوشانی که داشتند حذف شده اند.
    ترم های اضافه شده:
    dat, dap

    تغیرات در دسته بندی اینکوترمز
    تعداد گروههایی که ترم های اینکوترمز 2010 در آن دسته بندی شده اند از 4 گروه به دو گروه کاهش یافته است.
  5. #35
    تاریخ عضویت
    Jul 2012
    نوشته ها
    9
    15
    کاربر جدید
    کاربر جدید

    برتری و مزیت هزینه به صورت fob با cnf)cfr) وبالعکس

    سلام.
    یک سوال برای خودم مطرح شده که درخواست راهنمایی و تبادل نظرات سروران گرامی رو دارم.

    FOB: تحويل كالا روي عرشه كشتي. در Free On Board ) FOB ) تحويل كالا زماني صورت مي پذيرد كه كالا دربندر بارگيري تعيين شده ، از لبه كشتي عبور كند به عبارتي خريدار از اين لحظه به بعد كليه مخارج كالا وخطرهاي از ميان رفتن يا آسيب ديدن آن راتقبل كند. اصطلاح FOB مستلزم آن است كه فروشنده كالا راجهت صدور ترخيص كند. اين اصطلاح فقط براي حمل و نقل از طريق دريا يا آبراهه هاي داخلي كاربرد دارد.

    CNF: قيمت كالا و كرايه تا بند رمقصد Cost And Freight ) CFR ) که همان CNF می باشد. اين اصطلاح بيانگر آن است كه فروشنده تحويل كالا راهنگامي به انجام مي رساند كه كالا در بندر بارگيري ، از لبه كشتي عبور كند . فروشنده بايد هزينه ها وكرايه لازم جهت حمل كالا تا بندرمقصد مقرر را بپردازد اما مسئوليت خطر ازميان رفتن يا اسيب ديدن كالا و همچنين هر گونه هزينه اضافي ناشي از حوادثي كه پس از تحويل روي مي دهند ار فروشنده به خريدار منتقل شود . اصطلاح CFR ايجاب مي كند كه فروشنده كالا را جهت صدور ترخيص كند و فقط براي حمل و نقل از طريق دريا يا آبراهه هاي داخلي كاربرد دارد.

    بر اساس تعریف های فوق الذکر، کدام روش برای واردات در مسیر های نزدیک مثلا از هند، دوبی، و ... بهتر و ارجعیت داره؟
  6. #36
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    گوانگجو- چین
    نوشته ها
    1,625
    4,858
    مدیر ارشد
    مدیر ارشد
    نقل قول نوشته اصلی توسط dr.nouri [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...]
    سلام.
    یک سوال برای خودم مطرح شده که درخواست راهنمایی و تبادل نظرات سروران گرامی رو دارم.

    Fob: تحويل كالا روي عرشه كشتي. در free on board ) fob ) تحويل كالا زماني صورت مي پذيرد كه كالا دربندر بارگيري تعيين شده ، از لبه كشتي عبور كند به عبارتي خريدار از اين لحظه به بعد كليه مخارج كالا وخطرهاي از ميان رفتن يا آسيب ديدن آن راتقبل كند. اصطلاح fob مستلزم آن است كه فروشنده كالا راجهت صدور ترخيص كند. اين اصطلاح فقط براي حمل و نقل از طريق دريا يا آبراهه هاي داخلي كاربرد دارد.

    cnf: قيمت كالا و كرايه تا بند رمقصد cost and freight ) cfr ) که همان cnf می باشد. اين اصطلاح بيانگر آن است كه فروشنده تحويل كالا راهنگامي به انجام مي رساند كه كالا در بندر بارگيري ، از لبه كشتي عبور كند . فروشنده بايد هزينه ها وكرايه لازم جهت حمل كالا تا بندرمقصد مقرر را بپردازد اما مسئوليت خطر ازميان رفتن يا اسيب ديدن كالا و همچنين هر گونه هزينه اضافي ناشي از حوادثي كه پس از تحويل روي مي دهند ار فروشنده به خريدار منتقل شود . اصطلاح cfr ايجاب مي كند كه فروشنده كالا را جهت صدور ترخيص كند و فقط براي حمل و نقل از طريق دريا يا آبراهه هاي داخلي كاربرد دارد.

    بر اساس تعریف های فوق الذکر، کدام روش برای واردات در مسیر های نزدیک مثلا از هند، دوبی، و ... بهتر و ارجعیت داره؟
    سلام دوست عزیز

    اصولا در هنگام خرید ، شما هرچقدر کالای مورد نظر رو از درب کارخانه تولید کننده دورتر بخرید، و به درب انبار خودتون نزدیکتر، قیمت بالاتر خواهد شد. پس مسلما خرید به صورتe.x.w پایینترین قیمت هست، که در واقع شما کالا رو درب انبار کارخانه تحویل میگیرید و تمام مراحل حمل و ترخیص تا درب انبار خودتون رو ، خودتون انجام میدین، یا شرکت فوروارد. من از کلمات بالاترین و پایینترین قیمت به جای ارزانترین و گرانترین قیمت استفاده کردم، چون قیمت بالا یا پایین در ترمزهای بازرگانی، لزوما قیمت گران یا ارزان نیست. و مسلما قیمت تمام شده مهمتر از قیمت درج شده در پروفورما هست. که این قیمت تمام شده وقتی اتفاق میوفته که کالا به انبار شما رسیده باشه.
    با توجه به این نکات، پس واقعا نمیشه دقیق گفت کدوم قیمت برای شما ارزان یا گران خواهد بود. یک مثال: مثلا من فلان کالا رو میخوام از دبی وارد کنم. اگر در دبی دارای دفتر نمایندگی هستم و یا کسی رو دارم که بتونه کارهای من رو انجام بده و کالا رو برام خریداری بکنه، بهترین حالت اینه که من exw خرید کنم، نیازی نیست که fob یا هر ترمز دیگه ای رو برای خرید انتخاب کنم چون وجود نماینده و دفتر نمایندگی،(بخشی) برای همین کاهش قیمت تمام شده هست. چرا fob نمیخرم؟ چون قیمت fob فقط شامل قیمت کالا + هزینه حمل تا بندر + هزینه ترخیص نیست، خیلی وقتها دستمزد انجام این کارها رو کارخونه روی کالا میکشه و وقتی خودتون این هزینه ها رو حساب میکنید میبینید مبلغی که به عنوان هزینه های fobلحاظ شده، خیلی بیشتر از هزینه های واقعی هست.
    ولی اگر من کسی رو نداشته باشم که این کارها (حمل تا بندر، ترخیص) رو برای من در کشور مبدا انجام بده، و یا اگر خودم بخوام انجام بدم به علت وارد نبودن گرانتر خواهد شد، پس بهتره fob خرید کنم، خرید fob در این حالت بهترین خرید برای منه.
    حالا اگر اجاره کشتی برای حمل بار از بندر مبدا به بندر مورد نظر من، برای من مقدور باشه، و کشتی با قیمت خوب سراغ داشته باشم، میتونم خرید fob انحام بدم . کشتی رو به فروشنده جهت بارگیری مغرفی کنم، اگر نه، نمیتونم، پس بهتر حمل تا بندر مقصد رو هم به فروشنده منتقل کنم، و کالا رو در واقع cfr خرید کنم.
    در واقع انتخاب ترمز مناسب ، به توان من، در مسیر حمل کالا بستگی داره، و همینطور به نوع کالا . از کدام قسمت مسیر حمل من میتونم کاملا برای حمل کالا وارد عمل بشم؟ تا همون جا میتونم ترمز رو تعیین کنم و بعد از اون رو خودم انجام بدم. مسلما هر چه قدر توان و اختیار من به سمت مبدا گسترده باشه قیمت پایینتر و هر چه قدر به سمت مقصد محدود باشه ، قیمت بالاتر میره.
    همون طور که گفتم انتخاب ترمز به نوع کالا هم بستگی داره ، گاهی کالا خیلی حساس هست و بهتر توسط خود تولید کننده حمل بشه، در این صورت بهتره مستولیت رو به عهدهء فروشنده محول کرد (با انتخاب ترمز مناسب)

    البته خود این مسئله مسئولیت در ترمز جای بحث داره، در دو تعریف fob و cfr که در بالا آودین، از کلمات تحویل گرفتن و تحویل دادن استفاده شده، باید دقت کنیم که مسئولیت کجا شروع میشه و کجا تموم میشه، خیلی مهمه. مثلا در fob فروشنده باید کالا رو روی عرشه کشتی به شما (یا نماینده تون) تحویل بده، طبق ترمز مورد توافق وظیفه فروشنده تحویل روی عرشه هست ولی مسئولیت فروشنده قبل از عرشه تموم شده ، یعنی اگر موقع انتقال بار به روی عرشه وقتی کالا وارد فضای کشتی شد، اتفاقی بیوفته، شما مسئول هستی نه فروشنده. دقت کنید، تخویل بعد از لبه کشتی روی عرشه ولی اتمام مسئولیت قبل از عرشه.
    در تمام ترمزها این مسئله وجود داره و در واقع مکان تحویل کالا از فروشنده به خریدار لزوما تعیین کننده مکان اتمام مسئولیت نیست و گاهی خیلی قبل تر از تحویل مسئولیت از گردن فروشنده برداشته شده.
    ویرایش توسط مرتضی : 20-08-2012 در ساعت 08:29
  7. #37
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    گوانگجو- چین
    نوشته ها
    1,625
    4,858
    مدیر ارشد
    مدیر ارشد
    یه مسئله دیگه که باید بهش دقت کرد، اینه که سعی کنید اول از کارخونه قیمت exw رو بگیری ، بعد وقتی قیمت fob یا هر ترمز دیگه ای رو میگیری ، میتونی متوجه بشی که چقدر برای هزینه های ترخیص و حمل ، به قیمت اصلی اضافه شده.
  8. #38
    تاریخ عضویت
    May 2012
    نوشته ها
    29
    61
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    دوستان خوبه ucp600 را هم بخونید.اطلاعات مفیدی داره
  9. #39
    تاریخ عضویت
    Jul 2013
    نوشته ها
    91
    89
    کاربر انجمن
    کاربر تاجربانک
    اینکوترمز در یک نگاه :

  10. #40
    تاریخ عضویت
    Apr 2013
    نوشته ها
    224
    232
    کاربر فعال
    توضیحات بسیار عالی بود...سپاس
صفحه 4 از 7 نخست ... 23456 ... آخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 61

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ذخیره سازی بیش از 4 میلیون تن مواد پروتئینی
    توسط abasiyan در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 04-03-2013, 16:20
  2. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 03-12-2012, 01:23
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28-11-2012, 12:08
  4. بازار محصولات پروتئینی معکوس شد
    توسط مرتضی در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 23-10-2012, 10:16
  5. اخبار کوتاه از اینجا و اونجا
    توسط مرتضی در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 04-04-2012, 15:24

کاربران برچسب زده شده

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •