ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3
  1. #1
    جاده ابریشم
    مهمان

    مقررات حمل و نقل كالا در جاده هاي ايران

    سلام به همگی

    مقررات حمل و نقل در جاده ها، شامل موارد و تبصره های زیادی هست...سعی میکنم بخشی از اونها را در اینجا بیارم و شما هم میتونید مواردی که میدونید رو اضافه کنید.
    دانستن اینها شاید بیشتر به درد شرکتهای حمل و نقل و رانندگان وسایل حمل و نقل سنگین بخوره، ولی قاعدتا آشنایی با این قوانین و مقررات میتونین برای دیگر بازرگانان هم مفید باشه:


    بار محوري :
    فشار يا نيروي وزن وارده از سوي هر يك از محورهاي وسايل نقليه بر سطح راه را بار محوري مي نامند . حداكثر فشار وارده از محورهاي راهنما منفرد و زوج بر سطح را نبايستي از حدود ذيل تجاوز نمايد :

    1- محور راهنما (دو چرخ) 6 تن
    2- محور منفرد (4 چرخ) 13 تن
    3- محور زوج (8 چرخ) 20 تن
    a . تبصره 1 : براي استفاده از حداكثر فشار تعيين شده در فوق اندازه لاستيك چرخ ها نبايستي از 20*750 كمتر باشد b . تبصره 2 : چنانچه فاصله محور مجاور از يكديگر كمتر از دو متر باشد آن دو محور را روي هم محور زوج مي نامند و اگر فاصله از دو متر بيشتر باشد هر كدام محور منفرد محسوب مي شود

    وزن مجاز كاميون ها :
    حداكثر وزن كاميون با بار ان نبايستي از حدود ذيل تجاوز نمايد :

    كاميون دو محور 19 تن – كاميون سه محور 26 تن

    وزن مجاز وسائل نقليه مفصل دار :
    1- كاميون نيمه يدك (بارگير مستقيما بوسيله چرخ پنجم به كاميون اتصال دارد)
    a . تريلي سه محور ده چرخ 26 تن
    b . چهار محور 14 چرخ 32 تن (چنانچه فاصله بين دو محور عقب تريلر از دو متر تجاوز نمايد
    حداكثر وزن مجاز تريلي با محموله 36 تن مي باشد )
    c . تريلي هاي پنج محور 12 چرخ 40 تن در اين حالت لاستيك هاي بارگير مي بايست از
    نوع راديال و با عرض حداقل 5.36 (سي و شش و نيم ) سانتي متر مي باشد

    2- كاميون با يدك (بارگير به طور غير مستقيم بوسيله صفحه گردان و ماليند و قفل و پين به كاميون متصل مي شود)
    a . كاميون دو محور 6 چرخ با يدك دو محور 6 چرخ 30 تن (كاميون 16 تن – يدك 14 تن)
    b . كاميون دو محور 6 چرخ با يدك سه محور 10 چرخ 32 تن (كاميون 16 تن – يدك 16 تن)
    c . كاميون سه محور 10 چرخ با يدك دو محور 6 چرخ 38 تن (كاميون 22 تن – يدك 16 تن)
    d . كاميون سه محور دو چرخ با يدك سه محور 10 چرخ 40 تن (كاميون 22 تن – يدك 18 تن)

    i. تبصره 1 : حداكثر وزن كاميون و يا وسيله نقليه مفصل دار با بار نبايستي از ميزان معين شده در كارت مشخصات ان تجاوز نمايد
    ii. تبصره 2 : در بعضي از راههاي كشور كه داراي شرايط فني ويژه اي باشد سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور محدوديت بوجود آمده در خصوص ابعاد و وزن وسايل نقليه را اعلام مي نمايد

    1. حداكثر عرض : دو متر و شصت سانتي متر
    2. حداكثر ارتفاع : 3.5 متر (در راههاي چالوس و هزار 8.3 متر
    3. حداكثر طول : كاميون دو محور با بار ان 10 متر – كاميون سه محور با بار آن 12 متر – تريلي با بار آن 16.5 متر – كاميون با يدك 18.35 متر ،
  2. #2
    جاده ابریشم
    مهمان
    تبصره 1 : محموله پس از بارگيري وسايط نقليه باربري نبايستي از جلوي كاميون بيش از 50 سانتي متر و از عقب ان بيش از 3 متر بيرون باشد .
    قسمتي از بار كه از كاميون و يا يدك و يا تريلي خارج مي شود بايستي به طور خيلي واضح در شب بوسيله چراغ قرمز و در روز بوسيله پرچم قرمز مشخص گردد

    تبصره 2 : وسائط نقليه اي كه ابعاد و وزن انها از حدود فوق الذكر تجاوز نمايد به هيچ وجه اجازه حركت در راهها را ندارد مگر انكه بار اضافي را تخليه نمايد

    تبصره 3 : متخلفين از اين مقررات ضمن الزام به اجراي تبصره دو ملزم به پرداخت حداكثر جريمه قانوني تخلف عدول از مقررات و پرداخت خسارت وارده به راه مي باشند كه توسط سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور برآورد خواهد شد . لذا لازم است متخلفين به واحدهاي سازمان مزبور هدايت شوند .

    تبصره 4 : چنانچه حمل محموله هايي كه غير قابل تقسيم بوده وزن و ابعاشان از حدود فوق الذكر تجاوز نمايد و از محلي به محل ديگر از طريق جاده ضرورت يابد لازم است با مجوز كامپيوتري سازمان حمل و نقل و پايانه هاي كشور و واحدهاي تابعه آن در استان ها ترتيب حمل و نقل اين قبيل اشيا داده شود . در اين قبيل موارد پس از بررسي بر اساس ضوابط تعيين شده شرايط حمل و نقل اعلام خواهد شد . اين شرايط شامل سرعت ، ساعت حركت ، مسير ،

    *پيش بيني ها لازم به منظور جلوگيري از تصادم و ايجاد خسارت به راه و ابنيه فني و غيره بوده و واحده هاي انتظامي و سازمانهاي مسئول مراقبت و نظارت خواهند نمود تا شرايط و ضوابط تعيين شده دقيقا اجرا گردد .
  3. #3
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    نوشته ها
    20
    124
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    ممنون، :)

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •