ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2
  1. #1
    طوطی و بازرگان
    مهمان

    بندر شهید رجایی قلب تپنده اقتصاد ایران

    مجتمع بندری شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر و شاهراه تجاری کشور با ارائه خدمات دریایی تجارت بین المللی را تسهیل و سرمایه گذاری داخلی و خارجی را افزایش داده است.

    منطقه ویژه بندر شهید رجایی به عنوان شاخه ای از بخش حمل و نقل در توسعه تجاری هر کشور اهمیت بسزایی دارد.
    این بخش به دلیل وجود مزیت هایی از جمله هزینه پایین، ایمنی بالا و جابه جایی از مناسب ترین روش های حمل و نقل به شمار می رود به طوری که بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا را در دنیا به خود اختصاص داده است.
    این امر موجب شده است از بنادر به عنوان دروازه اقتصاد کشورها یاد شود.

    مجتمع بندری شهید رجایی در این میان توانسته است با بهره گیری از نیروهای مجرب و استفاده از تجهیزات مدرن بندری و دریایی جایگاه ویژه ای در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور داشته باشد تا جایی که امروزه بیش از ۵۰ درصد حجم عملیات کانتینری بندری کشور به تنهایی در این مجتمع بزرگ بندری انجام می شود و این نشان از اهمیت این بندر در جمهوری اسلامی ایران دارد.

    از طرفی با توجه به انجام ۸۷ درصد عملیات کانتینری بنادر کشور در این بندر، مجتمع بندری شهید رجایی توانسته است خود را در شمار بنادر بزرگ کانتینری دنیا معرفی کند. با توجه به طرح های توسعه این بندر امید آن می رود که ظرفیت بندر مذکور طی سال های آینده از سه میلیون teu کانتینر به ۶ میلیون teu کانتینر افزایش یابد.

    بندر شهید رجایی هم اکنون بین

    ۱۰۰ بندر برتر دنیا رتبه چهل و چهارم را داراست، ضمن آنکه حائز رتبه پنجم بین بنادر منطقه است. عملیات اجرایی احداث مجتمع بندری شهید رجایی در سال ۱۳۵۴ شمسی آغاز شد. این مجتمع بندری در سال ۱۳۶۳ رسما افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.
    بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است که با داشتن ارتباط دریایی و مبادله کالا با بیش از ۸۰ بندر معروف بین المللی تقریبا نیمی از تجارت ایران را برعهده دارد. این بندر در مرکز کریدور ترانزیتی جنوب به شمال قرار دارد که یکی از مهم ترین کریدورهای ترانزیتی بین المللی دنیاست.
    این کریدور اقیانوس هند و خلیج فارس را از طریق ایران به دریای خزر و سپس از طریق روسیه به سن پترزبورگ و شمال اروپا متصل می کند.
    موقعیت ممتاز جغرافیایی دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به شبکه بین المللی راه آهن و جاده ابریشم، برخورداری از تجهیزات و امکانات مدرن، همجواری با منطقه آزاد کیش و قشم و بنادر حوزه خلیج فارس، بندر شهید رجایی را به پایگاه راهبردی و منحصر به فرد منطقه تبدیل کرده است.
    از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی می توان به ورود تجهیزات، قطعات یدکی، مواد اولیه و از این قبیل اشاره کرد.
    نکته حائز اهمیت ورود این تجهیزات بدون پرداخت سود و عوارض گمرکی و همچنین معافیت گمرکی برای ورود کالاهای ساخته شده در منطقه ویژه به داخل کشور است.

    بندر شهید رجایی با دراختیار داشتن بزرگ ترین و پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور عملکرد بیش از ۲/۵ میلیون teu کانتینر در سال ۸۹ داشته است.
    همچنین حجم قابل قبولی از عملیات جابه جایی کالاهای عمومی، محصولات فولادی، فله خشک، فله مایع و فرآورده های نفت خام در این بندر انجام می شود.
    طرح توسعه بندر شهید رجایی و تکمیل حوضچه های دوم و سوم آن شامل اسکله های جدید با قابلیت پهلودهی شناورها با عمق آبخور ۱۷ متر، توسعه باراندازها و احداث انبار، تجهیزات زیربنایی و تامین تجهیزات دریایی و بندری مورد نیاز در این بندر در دست اجراست.

    صدور قبض انبار تفکیکی قابل معامله و گواهی مبدأ جهت کالاهای وارداتی و صادراتی، آزادی مشارکت و سرمایه گذاری برای اتباع داخلی و خارجی، تضمین سرمایه های خارجی و سود حاصل از آنها، عمده فروشی کالا با شرایط آسان و وجود اراضی قابل واگذاری برای فعالیت های پشتیبانی، صنعتی، نفتی و خدماتی به صورت bot، boot اجاره کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت از مزایای منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی است.

    ایجاد مراکز ارائه خدمات ارزش افزوده، بسط و توسعه صادرات مجدد، جذب توسعه ترانشیت، بانکرینگ (سوخت رسانی)، احداث سیلوی غلات، احداث ترمینال های لجستیک کالا و کانتینر و احداث مخازن فرآورده های نفتی از اولویت ها و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی است.با گسترش بنادر منطقه خلیج فارس توسعه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین بندر کانتینری کشور بیش از پیش ضروری احساس می شود که در این راستا طرح توسعه مجتمع بندری در دستورکار قرار گرفته است تا ظرفیت این بندر به ۶ میلیون teu افزایش یابد.

    از فعالیت های توسعه ای این بندر، تامین شرایط لازم برای پهلوگیری شناورهای

    ۱۴۵ هزار تن، تامین ظرفیت پذیرش شناورهای کانتینری نسل هفتم، احداث ۲ پست اسکله به طول هزار متر و آبخور ۱۷ متر و ۶ پست اسکله به طول ۲هزار و ۲۰ متر و آبخور ۱۶ متر، خرید، نصب و راه اندازی تجهیزات بندری و احیای اراضی و محوطه سازی به مساحت ۱۰۰ هکتار است.
  2. #2
    transporter
    مهمان
    خیلی مقاله جالبی بود. با تشکر

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 24-08-2015, 20:01
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16-07-2015, 00:32
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 24-06-2015, 23:07
  4. توليد 41 هزار تن شكر در كشت و صنعت نيشكر هفت تپه
    توسط Mahan در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 01-05-2013, 11:18
  5. شکوفایی اقتصادهای آمریکای لاتین در اوج بحران اقتصادی
    توسط مرتضی در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 17-12-2012, 07:22

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •