ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10
  1. #1
    طوطی و بازرگان
    مهمان

    تـرانـزیـت گمرکی

    سلام به همه بازرگان پیشگان

    ترانزیت و کالای ترانزیتی رو حتما شنیدین...اوایل نمیدونستم چیه ولی حالا یه چیزایی راجع بهش میدونم..مثل این چیزا

    ترانزیت گمرکی
    ترانزیت گمرکی به یک روش گمرکی میگویند که بر اساس آن کالاها تحت نظارت گمرک از یک دفتر گمرکی به دفتر دیگر گمرکی حمل میشود.

    معمولا حمل و نقل کالاها تحت عنوان ترانزیت گمرکی به مراحل ذیل قابل تقسیم بندی است:
    . ترانزیت یکسره
    . ترانزیت به داخل
    . ترانزیت به خارج
    . ترانزیت داخلی

    1- ترانزیت یکسره:
    حمل و نقل کالاها را از یک دفتر گمرکی به یک دفتر گمرکی خروجی ، ترانزیت یکسره می گویند.

    2- ترانزیت به داخل:
    حمل و نقل کالاها را از یک دفتر گمرک ورودی به یک دفتر گمرک داخلی ، ترانزیت به داخل می گویند.

    3- ترانزیت به خارج:
    حمل و نقل کالاها را از یک دفتر گمرک داخلی به یک دفتر گمرک خروجی ، ترانزیت به طرف خارج می گویند.

    4- ترانزیت داخلی:
    حمل و نقل کالاها را از یک گمرک داخلی به یک گمرک داخلی دیگر ، ترانزیت داخلی می گویند.

    مطالب بیشتر رو در ادامه میارم....
    ویرایش توسط طوطی و بازرگان : 10-12-2011 در ساعت 14:47
  2. #2
    طوطی و بازرگان
    مهمان
    اینهم همون مطالب بیشتر که قرار بود در ادامه بیارم

    اصطلاحات موثر در ترانزیت:
    با توجه به مبدا و مقصدهای زیر، اصطلاحاتی از قبیل ترانزیت بین المللی ، ترانزیت خارجی، ترانزیت به داخل و ترانزیت به خارج ، ترانزیت گمرکی را در برمی گیرد:

    - گمرک مبدا در یک قلمرو گمرکی و گمرک مقصد در یک قلمرو گمرکی دیگر باشد.
    - گمرک مبدا و گمرک مقصد در یک قلمرو گمرکی باشد.
    - گمرک مبدا در مرز و گمرک مقصد نیز در مرز باشد.
    - گمرک مبدا در مرز و گمرک مقصد در داخل قلمرو گمرکی باشد.
    - گمرک مبدا در داخل و گمرک مقصد در داخل قلمرو گمرکی باشد.
    - گمرک مبدا در در داخل و گمرک مقصد در مرز گمرکی یک کشور باشد.

    مزایای ترانزیت
    1- ایجاد اشتغال
    2- ایجاد درآمد
    3- تامین امنیت
    4- ایجاد امنیت سیاسی
    5- افزایش مراودات
    6- توسعه سیاسی

    ویژگیهای ترانزیت
    سه ویژگی عمده ترانزیت عبارتند از:
    • انجـــــــــام سریع تشریفات ترانزیت(سرعت)
    • امنیت داشته باشد (کالا باز نشده و آسیب نبیند)
    • قیمت تمام شده کالا پایین باشد

    بازم مطلب دارم که براتون خواهم نوشت...
    ویرایش توسط طوطی و بازرگان : 10-12-2011 در ساعت 14:51
  3. #3
    طوطی و بازرگان
    مهمان
    ترانزیت داخلی:
    ترانزیت داخلی به کالاهای گمرک نشده ای اطلاق میشود که از یک گمرک خانه مبدا(مجاز) به گمرک خانه مقصد(مجاز) دیگری تحویل میشود و قاعدتا تشریفات ترانزیت داخلی غیر قطعی است.

    حمل یکسره در واقع همان ترانزیت داخلی ( ترانزیت به داخل است) که در اصطلاح لاتین معادل عبارت Inward transit میباشد. که نبایدبا اصطلاح ترخیص یکسره اشتباه گرفته شود. اصطلاح ترخیص یکسره در مورد ترخیص قطعی روی کامیون یا وسیله حمل است و مربوط به تشریفات قطعی گمرک است در صورتی که ترانزیت داخلی و حمل یکسره طبق ماده 19 قانون امور گمرکی ، تشریفات غیرقطعی است.

    انواع ترانزیت داخلی:

    • ترانزیت داخلی اداری
    • ترانزیت داخلی شخصی
  4. #4
    طوطی و بازرگان
    مهمان
    ترانزیت داخلی اداری:
    حمل و نقل کالای گمرک نشده از یک گمرک مبدا مجاز به گمرک مقصد مجاز دیگر یا از انباری به انبار دیگر توسط گمرک یا بندر را ترانزیت داخلی اداری گویند که گمرک ایران میتواند دستور حمل کالای وارده را از یک گمرک به گمرک دیگر تحت همین عنوان و بر اساس تبصره 2 و ماده 18 ق.ا.گ صادر کند. مسئولیت بار در این ترانزیت به عهده گمرک و هزینه ها بر عهده صاحب کالا خواهد بود. این هزینه ها شامل، هزینه های زیر خواهد بود:
    • هزینه های بارگیری
    • هزینه های تخلیه
    • هزینه های وسایل نقلیه
    • هزینه های جابجا کردن کالا
    • سایر هزینه های احتمالی
    ویرایش توسط طوطی و بازرگان : 13-12-2011 در ساعت 12:29
  5. #5
    طوطی و بازرگان
    مهمان
    اسناد ترانزیت داخلی اداری:

    برای ترانزیت داخلی اداری نیاز به اسناد نیست، ولی زمانی که صاحب کالا برای ترخیص کالای خود به گمرک مقصد مراجعه میکند و یا در مواردیکه غرامت یا مازاد حاصل فروش کالای متروکه به صاحب کالا پرداخت میشود، ذینفع باید قبض انبار گمرک مبدا و حواله نامه متصدی حمل را به گمرک مقصد تسلیم نماید.

    ترانزیت داخلی شخصی:
    حمل و نقل کالای گمرکی نشده از یک گمرک مجاز به گمرک مقصد دیگر را به تقاضای حامل یا صاحب کالا، ترانزیت داخلی شخصی میگویند.

    لازم به توضیح است که هر گونه آسیب دیدگی کالا و فقدان به هنگام ترانزیت داخلی شخصی یا حمل یکسره به عهده صاحب کالا بوده و چنانچه حادثه ای در راه اتفاق بیوفتد که منجر به آسیب دیدگی کالا و یا فقدان آن گردد، باید توجه داشت که حقوق ورودی که به ورود قطعی کالا تعلق میگیرد بر اساس سپرده یا ضمانتنامه تودیعی صاحب کالا به در آمد قطعی دولت واریز میشود.


    اسناد ترانزیت داخلی شخصی:
    صاحب کالا لازم است که اظهار نامه ترانزیت داخلی را در سه نسخه تهیه و تنظیم و به همراه اسناد ذیل به گمرک مبدا تسلیم نماید:
    • قبض انبار
    • حواله نامه متصدی حمل کالا از خارج(بارنامه)
    • اصل یا رونوشت سیاها خرید
    • فهرست عدلبندی(در صورت تنوع کالا)
    • وکالتنامه رسمی و ثبتی(در صورتیکه اظهار کننده وکیل صاحب کالا باشد)
  6. #6
    طوطی و بازرگان
    مهمان
    ضبط کالای حمل یکسره:
    اگر در ضمن کالای ترانزیتی یا حمل یکسره ، کالایی مشاهده شود که اظهار نشده، صرفنظر از اینکه مجاز یا مشروط و یا غیر مجاز باشد و یا ماخذ حقوق ورودی آن کمتر یا مساوی و یا بیشتر از کالای اظهار شده باشد، مشمول عنوان قاچاق گمرکی است و علاوه بر ظبط ، جریمه قاچاق گمرکی نیز به آن تعلق میگیرد. و هر نوع اظهار خلاف دیگر نیز که در کمیت و یا کیفیت کالای حمل یکسره (ترانزیت به داخل) که زیان مالی دولت را در بر داشته باشد، مستوجب پرداخت مابه التفاوت و جریمه تخلفات گمرکی است.

    انبار داری کالای ترانزیت داخلی:
    از کالای وارده به کشور که در اماکن گمرکی گذارده میشود هزینه انبارداری اخذ میگردد که این هزینه توسط هیئت وزیران تعیین میشود.

    هزینه انبار داری از تاریخ روز شانزدهم تسلیم اظهارنامه اجمالی و فهرست بار(مانیفست) یا بارنامه حمل و یا تاریخ صدور قبض انبار احتساب و دریافت میگردد ودر هرحال قبل از روز دهم تخلیه کالا در اماکن گمرکی دریافت نخواهد شد.

    در احتساب هزینه انبار داری ارقام کمتر از ده کیلوگرم ، ده کیلمگرم تمام محسوب میگردد.
  7. #7
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    4
    14
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    سلام دوست عزیز، شرکت ما با ملیت ایرانی است که در افغانستان یک پروژه عمرانی داره و من برا پروژه از چین مستقیما می خوام ماشین آلات بخرم و مستقیما کالا را در افغانستان تحویل بگیرم راه مفیدی می دونید یا باید بیارم ایران ترخیص موقت کنم بعد باز به افغانستان صادر کنم؟ ( با توجه به این که شرکت در ایران ثبت شده)
  8. #8
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    تهران
    سن
    38
    نوشته ها
    872
    4,522
    نوشته های وبلاگ
    1
    مدیریت کل سایت
    مدیر کل انجمن
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mahsa [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...]
    سلام دوست عزیز، شرکت ما با ملیت ایرانی است که در افغانستان یک پروژه عمرانی داره و من برا پروژه از چین مستقیما می خوام ماشین آلات بخرم و مستقیما کالا را در افغانستان تحویل بگیرم راه مفیدی می دونید یا باید بیارم ایران ترخیص موقت کنم بعد باز به افغانستان صادر کنم؟ ( با توجه به این که شرکت در ایران ثبت شده)
    شما بهترین کار اینه که مستقیم به افغانستان حمل کنید. راهکارش اینه که با یکی از شرکت های بازرگانی ایرانی که توی چین دفتر دارن وارد مذاکره بشید و اونها به عنوان نماینده شما کالاتون رو خریداری کرده و به مقصد افغانستان حمل کنن.

    اگر میخواید از کانال خودتون بگذره، باید بیارید بند عباس و از اونجا زمینی ترانزیت کنید. یعنی حمل و نقل ترکیبی صورت بگیره که هزینش براتون بالا میره.
  9. #9
    طوطی و بازرگان
    مهمان
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mahsa [Only Registered and Activated Users Can See Links. Click Here To Register...]
    سلام دوست عزیز، شرکت ما با ملیت ایرانی است که در افغانستان یک پروژه عمرانی داره و من برا پروژه از چین مستقیما می خوام ماشین آلات بخرم و مستقیما کالا را در افغانستان تحویل بگیرم راه مفیدی می دونید یا باید بیارم ایران ترخیص موقت کنم بعد باز به افغانستان صادر کنم؟ ( با توجه به این که شرکت در ایران ثبت شده)
    سلام همکار عزیز، شما به عنوان یک شرکت ایرانی میتونید با طرف چینی وارد مذاکره بشید و کالا رو خریداری کنید و از طریق شرکتهای فورواردر (ترجیحا ایرانی یا افغانی) که در چین دفتر دارن کالا رو به افغانستان ارسال کنین. یعنی خریدار شما هستین و مقصد، کشور چین و مبدا افغانستان. که به این شکل کالا یا از بنادر ایران و یا پاکستان به خاک افغانستان ترانزیت میشه. (کالای ترانزیتی نیاز به ترخیص و صادرات دوباره نداره.)
  10. #10
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    نوشته ها
    31
    222
    کاربر جدید
    کاربر جدید
    امروز خبری خوندم راجع به اینکه ایران داره رو پروژه ترانزیت کالا از خاک ایران (جنوب به شمال و بالعکس و شرق به غرب و بالعکس) تحقیقات و کار اساسی میکنه. اگه بتونن درست و قدرتمند اجرا کنن میتونه از نظر اقتصادی خیلی مفید باشه.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. فروش بنزین a92 و a 94
    توسط hamed_ در انجمن مواد نفتی و پتروشیمی و پالایشگاهی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 06-08-2015, 19:03
  2. شکر برزیلی
    توسط vahid90 در انجمن مواد غذایی، تره بار و سایر خوراکی ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 27-07-2015, 19:11
  3. شکر برزیلی
    توسط morteza_rezaei در انجمن مواد غذایی، تره بار و سایر خوراکی ها
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 25-01-2015, 16:53
  4. شکر برزیلی و ایرانی
    توسط pfc_peyman در انجمن مواد غذایی، تره بار و سایر خوراکی ها
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 23-11-2014, 00:49
  5. جایگزینی بنزین وارداتی با پتروشیمی
    توسط Mahan در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 15-04-2014, 10:57

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •