ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    171
    990
    کاربر فعال

    بسته بندی نامطلوب آفت اعتبار کالای ایرانی در بازار جهانی

    درحالی که بسته بندی محصولات راز طلایی رشد صادرات غیرنفتی محسوب می شود، عمده محصولات کشاورزی به دلیل نامطلوب بودن فرآوری و بسته بندی نه تنها با عرضه فله ای ارزآوری شان کاهش یافته بلکه روز به روز جایگاه صادراتی خود را در بازارهای جهانی از دست می دهند و با نام و برند کشورهای دیگر در بازار جهانی عرضه می شوند که این امر آفت اعتبار کالای ایرانی در بازارهای جهانی شده است.
    به گزارش ایسنا، در حالی که ایران با تولید سالانه بیش از ۲۰۰ تن زعفران در رتبه اول تولید این محصول در جهان قرار داشته و بیش از ۹۰ درصد زعفران مصرفی جهان را تامین می کند اما این محصول به دلیل نداشتن بسته بندی مناسب و بازار پسند در کشورهای دیگر همچون امارات و اسپانیا مجددا بسته بندی و به نام این کشورها در بازارهای هدف عرضه می شود.همچنین ایران با تولید بیش از یک میلیون تن خرما در مقام دوم تولید خرمای جهان قرار دارد اما به دلیل نداشتن فرآوری مناسب و بسته بندی بازار پسند، ارزآوری آن نسبت به میزان تولید و صادراتش بسیار پایین است.
    پسته، خشکبار، انواع میوه، سبزی، گل و حتی سیب زمینی و پیاز و بسیاری از محصولات با وجود کیفیت بالا و مرغوبیت، بسته بندی نامناسب و غیراستانداردی دارند که صادرات آنها را با مشکل روبه رو کرده است.
    یک بسته بندی شکیل و کارآمد می تواند نبض بازار جهانی را در دست بگیرد؛ محصولی که با هزینه و رنج بسیار در کشور تولید می شود باید بسته بندی مطلوب و جذابی داشته باشد تا به مقصد برسد و در بازارهای جهانی شهرت کسب کند اما...
    بسته بندی زیرمجموعه هنر بازاریابی است که نشانگر رشد ساختار تولید و بازار هر کشوری به شمار می رود، از این رو کشورهایی همچون اسپانیا توانسته اند با بسته بندی مناسب و بازارپسند، بازار جهانی محصول زعفران ایران را به نحو مطلوبی در اختیار خود بگیرند و بسته بندی نامطلوب آفت اعتبار کالای ایرانی در بازارهای جهانی شده است.
    به اعتقاد کارشناسان با توجه به اینکه توان رقابتی کالای با بسته بندی مناسب در بازارهای جهانی بسیار بیشتر از عرضه این محصول به صورت فله یا بسته بندی غیراستاندارد است، دولت باید با برنامه ریزی کارآمد و اصولی وضعیت صادرات کالاهای غیرنفتی را در کشور به نحو چشمگیری توسعه دهد و می تواند با کنترل تعرفه کالاها در بازار داخلی، صادرات کالاهای غیرنفتی را در بازار جهانی به نحو مطلوبی کنترل کرده و با قیمت مناسبی در بازار جهانی به فروش برساند.
    ویرایش توسط جاده ابریشم : 16-01-2012 در ساعت 10:19
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. کارتهای اعتباری
    توسط George در انجمن تجارت الکترونیک
    پاسخ ها: 33
    آخرين نوشته: 31-01-2018, 10:54
  2. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 18-09-2016, 19:51
  3. اعتبارات اسنادی ( انواع lc)
    توسط hkarimpoor2003 در انجمن روشهای دریافت و پرداخت
    پاسخ ها: 21
    آخرين نوشته: 08-12-2013, 20:42
  4. شرایط عمومی بیمه نامه اعتبار صادرات کالا
    توسط پسر شجاع در انجمن انواع بیمه و گارانتی ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 21-01-2013, 16:23
  5. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 20-07-2012, 21:47

کاربران برچسب زده شده

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •