ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    گوانگجو- چین
    نوشته ها
    1,599
    4,627
    مدیر ارشد
    مدیر ارشد

    طرح اتصال خطوط ریلی ایران به چین

    ایران و تاجیكستان استقبال كردند
    طرح اتصال خطوط ریلی ایران به چین از طریق افغانستان و تاجیكستان



    به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، 'علی نیكزاد' روز یكشنبه در دیدار با 'نظام حكیم اف ' درخصوص پیگیری نتایج انجام مطالعات امكان سنجی و توجیه اقتصادی خط آهن تاجیكستان كه به راه آهن كاشگار چین و هرات افغانستان و سپس ایران متصل خواهد شد خواستار ارایه نهایی مطالعات اولیه ظرف سه ماه آینده توسط شركت ایرانی مترا به شرط ارایه نقشه های كاربردی توسط مقامات تاجیك شد.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: این مسیر ریلی كه 392 كیلومتر طول دارد، ایران، افغانستان، تاجیكستان، قرقیزستان و چین را به هم متصل خواهد كرد.

    وی با اشاره به اینكه احداث این شبكه ریلی موجب گسترش مبادلات تجاری، افزایش صادرات و كاهش هزینه های ترانزیت بین این كشورها خواهد شد، گفت: این مهم حمل و نقل بار و مسافر در منطقه را تسهیل خواهد بخشید.

    وی با تاكید بر اینكه برای این امر باید مدیران و معاونان هر دو وزارتخانه در ایران و تاجیكستان به منظور بررسی دقیق و مستمر امور با یكدیگر ارتباط داشته باشند ، افزود: دو كشور باید تا سه ماه آینده با ارایه مطالعات امكان سنجی پروژه ریلی اتصال ایران به چین از طریق تاجیكستان دیدارهای دوجانبه برای ارائه راهكارهای اجرایی برگزار شود.

    نیكزاد همچنین با اشاره به ساخت 15 هزار كیلومتر خط ریلی در ایران گفت: هم اكنون از طریق گرگان به مرز اینچه برون راه آهن به تركمنستان، از مرز شلمچه و از مرز خسروی به صورت جداگانه به عراق، از طریق راه آهن رشت-انزلی-آستارا به آذربایجان و از طریق راه آهن خواف - هرات به افغانستان متصل می شود.

    وی پیشنهاد داد: به منظور اجرایی شدن اتصال خطوط ریلی ایران به كاشگار چین از طریق افغانستان و تاجیكستان یادداشت تفاهم همكاری بین كشورهای مرتبط به امضا برسد.

    وزیر راه و شهرسازی اعلام كرد: برای ترانزیت محمولاتی كه از تاجیكستان ترانزیت می شود تخفیف 36 درصدی از طریق راه آهن و تخفیف 50 درصدی در بنادر ایران در نظر گرفته شده است.

    نظام حكیم اف وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری تاجیكستان نیز در این دیدار با تاكید بر كوتاهی مسیر اتصال خطوط ریلی ایران به كاشگار چین گفت : منابعی از نفت و گاز و معادن مختلف در تاجیكستان وجود دارد كه می توان برای حمل ونقل از این خط ریلی استفاده كرد و این منابع را فعال كرد.

    وی افزود: توافقنامه مربوط به مطالعات امكان سنجی این پروژه در اكتبر سال 2010 به امضای طرفهای قرارداد رسیده است و طرف ایرانی موظف شده بود كه مطالعات مربوط به امكان سنجی این پروژه ریلی را در 8 ماه به اتمام برساند.

    وی افزود: طول كل این بخش از خط آهن ، كه پیچیده ترین بخش از این خط ریلی به شمار می رود و از شهر وحدت تا شهر كرمیك (در مرز قرقیزستان) ادامه دارد، 270 كیلومتر است.

    به گفته وی ، برای احداث هر یك كیلومتر از این بخش از خط آهن حدود 8 تا 10 میلیون دلار اعتبار مورد نیاز است. این پروژه شامل احداث 16 كیلومتر تونل و 47 پل است.

    وی با اشاره به حضور شركت های ایرانی در پروژه های راهسازی تاجیكستان ابراز داشت: طرح بازسازی و احداث بزرگراه دوشنبه - چناق در سال 2008 میلادی توسط دولت تاجیكستان تصویب شد و شركت ساختمانی 'سابر' جمهوری اسلامی ایران در مناقصه ای كه توسط مقامات دوشنبه برگزار شده بود، برنده اعلام شد.

    وی ادامه داد: فاز اول این جاده به طول 335.4 كیلومتر، دارای 39 دستگاه پل بزرگ و كوچك و كانالهای آب است كه با هزینه ای بالغ بر 169.5 میلیون دلار احداث می شود.

    نظام حكیم اف بیان داشت: مرحله دوم این بزرگراه كه دارای چندین تونل و خطوط انتقال برق است، با هزینه 96.4 میلیون دلار و مرحله پایانی آن كه احداث سازه ها و تاسیسات ضد بهمن است، با هزینه 30 میلیون دلار انجام می شود.

    وی اظهار داشت: راه آهن تاجیكستان متشكل از سه بخش نا متصل به یكدیگر است و ارتباط بین آنها از طریق شبكه راه آهن ازبكستان و تركمنستان می باشد.

    به گفته وی ، طول كل شبكه راه آهن 9 هزار و 507 كیلومتر بخش اصلی از این راه است كه در قسمت جنوبی كشور واقع شده است و متصل به پایتخت جمهوری با نواحی صنعتی حصار و دره وخش و با جهان بیرونی می باشد.

    راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای تشویق صاحبان كالا برای استفاده از حمل و نقل ریلی به عنوان حمل و نقل ایمن و دوستدار محیط زیست، در بخش ترانزیت تخفیفاتی تا 37 درصد برای مسیرها و كالاهای مختلف برای در نظر گرفته است.

    همچنین با توجه به اینكه كشورهای cis همه ساله افزایش تعرفه حمل بار داشته اند، راه آهن ایران از سال 87 هیچ گونه افزایشی در تعرفه حمل و نقل بار و ترانزیت نداشته است.

    تخفیف پلكانی 7 تا 31 درصد در نرخ ترانزیت محمولات نفتی در صورت حمل بیش از 200 هزار تن در طول سال، تخفیف 8 تا 2/37 درصدی به آهن آلات ترانزیتی از محور سرخس- بندرعباس و تخفیف پلكانی 2 تا 11 درصدی به پنبه ترانزیتی از جمله تخفیفات راه آهن برای كالاهای ترانزیتی است.

    كانتینر، پنبه، انواع ماشین آلات، غلات، سنگ های ساختمانی، آهن آلات، نفت كوره و شمش آلومینیوم، عمده كالاهای ترانزیتی حمل شده توسط شبكه ریلی كشوراست.

    وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری تاجیكستان و هیئت همراه به منظور شركت در همایش بین*المللی خراسان جنوبی، ترانزیت و توسعه محور شرق كه 18 و 19 اردیبهشت* امسال با حضور میمانانی از 18 كشور جهان در بیرجند برگزار می*شود، به ایران سفر كرده است.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 17-08-2015, 17:58
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28-07-2015, 16:10
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16-07-2015, 00:32
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 24-06-2015, 23:07
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28-04-2015, 09:30

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •