ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





صفحه 2 از 4 نخست 1234 آخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 37
  1. #11
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    201
    1,461
    کاربر فعال
    5- بهبود فناوری تبادل اطلاعات

    هدف از بهبود فناوری تبادل اطلاعات پیاده سازی یك سیستم یكپارچه تولید به عنوان مركز اطلاعات برای رسیدن به سطح بهینه اتوماسیون

    و قابل انعطاف در ساخت قطعات و اجزاء است.

    حوزه های تمركز شامل موارد ذیل است:

    • پدید آوری فرمت های خنثی برای تبادل اطلاعات

    • پیاده سازی معماری CIM (سیستم یكپارچه تولید رایانه ای) در فرآیند طراحی و تولید

    • پیاده سازی سیستم های نظارت و مراقبت تولید و بازخورد آن، شامل مدیریت كیفیت، پشتیبانی مدیریت از چرخه عمر اطلاعات و

    پدیدآوری استانداردهای بیشتر برای سیستم های كنترل كشتی.

    6- استفاده از فناوری اطلاعات / ارتباطات

    امروزه فناوری های جدیدی در مدیریت و تبادل اطلاعات در دسترس است. كاربرد بخش های مناسب این فناوری ها در حوزه دریانوردی امری

    ضروری برای رقابت در این صنعت است.

    زمینه تحقیق عبارتند از:

    • فناوری های سطح بالا و چند سطحی ارتباطات.

    • ابزارهای واقعیت مجازی (Virtual Reality) .

    • توسعه فناوری برای پشتیبانی شركت ها / كنسرسیوم ها ی مجازی

    • بهبود فنون شبیه سازی و برنامه ریزی تولید.

    • پیاده سازی سیستم های خبره برای پشتیبانی تصمیم گیری و استاندارد كردن ابزار طراحی EDI
  2. #12
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    201
    1,461
    کاربر فعال
    7- بهبود محیط پشتیبان

    برای بهبود كیفیت محیط پشتیبان با توجه به فاز طراحی، سه حوزه اصلی قابل بررسی خواهد بود:

    • فرآیند آموزش

    • مدیریت طراحی

    • فلسفه و سازمان كار در ایجاد ساختار مجتمع دریایی


    8- بهبود ایمنی

    تمایل بین المللی، تغییر قوانین ایمنی از دستوری به عملكردی است. با توجه به این رویكرد، قبول استانداردهای ایمنی، مبتنی بر ارزیابی

    جامع مخاطرات و كاهش اندازه ریسك های منتخب خواهد بود. توسعه و تطبیق فرآیند ارزیابی ریسك به نحوی كه كلیه مراحل طراحی را

    پوشش دهد، امری ضروری است.

    موارد تحقیق و توسعه در سه مقوله دسته بندی می شوند:

    • رعایت ایمنی در طراحی، شامل مقاومت سازه در مقابل آسیب، پایداری در مقابل خسارت، تجهیزات نجات، پیشگیری و اطفاء حریق.

    • اجرای فرآیندهای ارزیابی ریسك شامل: توسعه روش های ارزیابی ریسك، توسعه ابزار ارزیابی ریسك، توسعه رده بندی سیستم های

    شكست در كشتی، اجرای نمونه های كاربردی.

    • ایمنی در فرآیندهای تولید
    ویرایش توسط طوطی و بازرگان : 10-12-2011 در ساعت 16:33
  3. #13
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    201
    1,461
    کاربر فعال
    9- پایداری زیست محیطی

    طراحی، «كشتی دوستدار محیط زیست» یك چالش است. ارائه راه حل باید تركیبی از عملیات اقتصادی و حفاظت زیست محیطی باشد.

    روش ها باید به نحوی طراحی شوند كه از اثرات طراحی جدید، فرآیندها و اجزاء بر روی محیط زیست ارزیابی معقولی شود.

    حوزه های تمركز به شرح ذیل است:

    • محدود كردن آلودگی عملیاتی

    • استفاده از مواد «دوستدار محیط زیست»

    • طراحی كشتیهای «دوستدار محیط زیست»


    10- شناورهای جدید برای كشتیرانی جدید

    مبنای طراحی انواع جدید كشتی، رشد پایداری تجارت جهانی و فشارهای ناشی از رقابت در كشتیرانی است.

    فاکتورهای مهم در این زمینه عبارتند از:

    • سرعت كشتی

    • ایده های نو در صنعت كشتیرانی

    • ایده های نو كاربردی در شناورهای دریارو و رودخانه رو، و شناورهای آبراه های داخلی

    11- لجستیك دریایی

    خدمات حمل و نقل دریایی فعالیت های مستقل نیستند، بلكه بخشی از الزامات لجستیكی و سیستم های بین المللی تولید و تجارت

    می باشند.

    كارآئی لجستیك دریایی با توجه به كیفیت آن تعیین می شود. حوزه های مهم عبارتند از:

    • مدیریت لجستیك، كه نیازمند بهبود در مدل سازی لجستیك و فناوری سخت افزاری و نرم افزاری اطلاعات و ارتباطات است.

    • تجهیزات روی عرشه و سیستم هائی كه شامل طراحی یا بهبود سیستم ها و زیرسیستم های زیر می شود:

    - سیستم یكپارچه كنترل كشتی

    - سنسورهای مقاوم (Robust) برای پشتیبانی از طولانی كردن دوره تعمیرات اساسی

    - آنتن های رادار

    - توسعه مواد جدید برای افزایش عمر اجزاء ماشین آلات.

    - بهبود تجهیزات مهاربندی

    - بهبود سیستم های رانش دیزل ـ الكتریك
    ویرایش توسط طوطی و بازرگان : 10-12-2011 در ساعت 16:44
  4. #14
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    270
    1,194
    کاربر فعال
    سلام طوطی و بازرگان عزیز

    واقعا از شما ممنونم که همچین بحث مهمی رو آغاز کردین. همونطور که خودتون اشاره کردین بخاطر اهمیت بالای این موضوع باید اطلاع رسانی بیشتری انجام بشه. از دوستان دیگر هم خواهش می کنم که اگر نکات آموزشی به نظرشون می رسه اینجا به اشتراک بذارن.

    ممنون
  5. #15
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    201
    1,461
    کاربر فعال
    سلامی جدید به همه بازرگان پیشگان عزیز :tan:

    اول از همه تشکر کنم از سجاد عزیز برای توجه اش به موضوع و اینکه منم از شما تشکر میکنم که توجه کردین:semi-twins:

    امــــــــا در ادامه موضوع میرسیم به دومین حوزه بسیار مهم ، یعنی:

    كشتیرانی

    دومین حوزه تحقیق و توسعه، صنعت كشتیرانی است. منظور از تحقیق وتوسعه در این صنعت یافتن نوآوریهای جدید و استفاده از فناوری

    های نوین بصورت گسترده است. فناوری را به سادگی می توان نسخه برداری كرد اما این روش رقابت پایداری برای دست اندركاران این

    صنعت خلق نمی كند.از سوی دیگر استفاده از فناوری های نوین كه مبتنی بر دانش است به سادگی نسخه برداری نمی شود.

    تحقیق و توسعه در حوزه كشتیرانی در مقولات ذیل انجام می شود:


    1- تغییرات در اقتصاد و بازار

    تغییرات اصلی در بازارها و تولیدات بین المللی به وقوع می پیوندد. این روند، تأثیرات ژرفی بر تجارت و بازار كشتیرانی در دهه آینده خواهد

    گذاشت.

    موارد ذیل از عوامل اصلی این رخداد می باشند.:

    - افزایش جمعیت و مصرف انرژی

    - جهانی سازی

    - خدمات لجستیك

    - خدمات ICT

    لذا هدف از پژوهش در این حوزه یافتن نیروهای پیش برنده پیشرفت های فوق الذكر و نیز ساختن مدل های عددی (كمی و كیفی) برای

    تجزیه و تحلیل پیامدهای حمل و نقل بین المللی و صنعت كشتیرانی خواهد بود.
  6. #16
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    201
    1,461
    کاربر فعال
    ادامه بخشهای مهم در حوزه کشتیرانی:tan:

    2- لجستیك و حمل و نقل چند وجهی

    امروزه مزیت حمل و نقل چندوجهی نسبت به حمل و نقل زمینی بر همگان روشن است. به ویژه كه حمل و نقل آبی قادر به پوشش

    مسافات طولانی تر نیز می باشد. خدمات حمل و نقل چند وجهی باید با سیستم های یكپارچه مدیریت زنجیره تأمین پشتیبانی شود.

    هدف از تحقیق و توسعه در این زمینه افزایش رقابت در سیستم های حمل و نقل چند وجهی است كه حمل و نقل آبی بعنوان بخشی

    كلیدی از آن محسوب میشود.

    موارد پژوهش در این مقوله عبارتند از:

    • مسیرهای جدید كشتیرانی

    • مدیریت زنجیره تأمین (SCM)

    • توسعه معماری ICT برای عملیات حمل و نقل چند وجهی

    • استفاده مشترك از اطلاعات بین دست اندركاران حمل و نقل

    • بازنگری استانداردهای واحد كالا


    3- ملاحظات زیست محیطی و حمل و نقل پایدار

    محیط زیست دریایی دارای اهمیت ویژه ای است. دریاها و اقیانوس ها علاوه بر سهولت بخشیدن به حمل كالا ها، خود نیز به عنوان منابع

    عظیمی از مواد غذایی و پروتئینی به شمار می روند. صورت های مختلف استخراج انرژی موج، نیروی حرارتی و جزر و مد از دیگر ویژگی

    های این محیط به شمار می رود. بستر دریا نیز در بسیاری از نقاط جهان دارای منابع سرشمار و غنی نفت و گاز و سایر فرآورده های

    معدنی است كه تجارت جهانی نمی تواند از آن ها چشم پوشی كند. استخراج منابع و معادن از كف دریاها و اقیانوس ها، محیط زیست آنرا

    دچار مخاطرات جدی آلودگی ساخته است كه می تواند زمینه ساز بروز مشكلات برای آیندگان شود.

    با این مقدمه آگاهی و نگهداری از محیط زیست دریایی از الزامات صنعت حمل و نقل دریایی بوده و از طراحی كشتی و اجزاء و سیستمهای

    آن تا عملیات كشتی در دریا باید مورد توجه قرار گیرد.

    توسعه فناوری و پژوهش در موارد ذیل تمركز می یابد:

    • ارزیابی عملكرد زیست محیطی شامل مراقبت و مستند سازی

    • تعریف استانداردها

    • مدل سازی برای مراقبت از موارد آلودگی و حذف آثار آن از محیط زیست عملیاتی

    • محاسبه هزینه های آلودگی ناشی از كشتیرانی (زیست محیطی، سوانح، آلودگی صدا، تراكم و زیرساخت ها) در مقایسه با سایر شیوه

    های حمل و نقل
    ویرایش توسط طوطی و بازرگان : 11-12-2011 در ساعت 11:49
  7. #17
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    201
    1,461
    کاربر فعال
    :tan: با 2 بخش دیگه از حوزه کشتیرانی این بخش رو تموم میکنم و وارد بخشه بعدی میشم...

    4- منابع انسانی

    استخدام افسران كارآزموده مهمترین چالش صاحبان كشتی در سر تا سر دنیاست. این چالش شامل بخش خشكی شركتهای كشتیرانی

    نیز می شود. در بعضی كشورها مانند كشور ما تقاضا برای استخدام افسران كارآزموده بیشتر از عرضه آن است. لذا از افسران خارجی

    برای كار بر روی كشتی استفاده می شود.

    بنابراین مهمترین هدف در مقوله منابع انسانی، تربیت و پرورش نیروی انسانی كارآمد برای استفاده در خطوط كشتیرانی است.

    5- فناوری اطلاعات و ارتباطات در عملیات و نگهداری ماشین آلات

    فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بعنوان یكی از فناوری های توانمند ساز، تأثیرات مهمی بر صنعت كشتیرانی، سازمان آن، عملیات و

    مدیریت كشتی دارد. افزایش دسترسی به اطلاعات در مورد وضعیت كشتی هزینه های نگهداری و تعمیرات را كاهش داده و دیدگاه عمیقی

    به مالك كشتی برای تصمیم گیری می دهد.

    تبادل اطلاعات بین تأمین كنندگان تجهیزات و موسسه رده بندی زمینه استفاده كارآمد از كارشناسان و نیز پشتیبانی را فراهم می نماید.

    حد اعلای این چالش، یكپارچگی نیروهای صاحب صلاحیت مستقر بر روی كشتی، دفاتر شركت و صنایع پشتیبان است كه موجب بهبود

    عملیات و نگهداری و تعمیرات كشتی می شوند و زمینه را برای پاسخگویی به عملیات ایمن و پیشگیری از آلودگی فراهم می سازند.

    زمینه های پژوهش و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را می توان در موارد زیر مشاهده نمود:

    • استاندارد سازی اطلاعات به نحوی كه ناوبری و سیستم اتوماسیون بصورت یكپارچه عمل نمایند.

    • استفاده از دستورالعمل های الكترونیكی برای تجهیزات و عملیات نگهداری و تعمیرات

    • سیستم های نگهداری و تعمیرات مبتنی بر رایانه
    ویرایش توسط طوطی و بازرگان : 11-12-2011 در ساعت 12:13
  8. #18
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    201
    1,461
    کاربر فعال
    از اینجا به بعد وارد حوزه بسیار مهمه دیگه ای میشیم که اهمیت و گستردگی بسیار زیادی داره... و حتما در موضوعات جداگانه مفصل و

    جامع بهش خواهم پرداخت و از دوستان دیگه هم درخواست میکنم که حتما مشارکت کنن تا بتونیم موضوع رو تشریح و کاربردیش بکنیم.

    :semi-twins::semi-twins::semi-twins::semi-twins::calm:

    و اما حوزه ســــــــــــوم:

    بنادر

    سومین حوزه در پژوهش و توسعه فناوری صنعت بندر است. اتصال بنادر به حمل و نقل تركیبی و اجزای مختلف حمل و نقل ملی به یكدیگر،

    گلوگاه هایی را ایجاد كرده كه كلیه عوامل داخلی بندر مانند تجهیزات بندری، محوطه های بندری، جاده های داخل بندر و دروازه گمرك و

    عوامل خارجی نظیر افزایش تولید صنایع، رشد صادرات، واردات و ترانزیت كالا، تحولات نظام اقتصادی جهانی، قوانین بین المللی و انجام

    پروژه ها در دیگر كشورها در جابجایی و شكل یافتن این گلوگاه ها مؤثر می باشد. توسعه بنادر تجاری كشور به دلیل تنوع و تعدد متغیرهای

    درونی و محیطی با چالش های عمده زیر مواجه می باشند:

    الف) عوامل تأثیرگذار داخلی شامل:

    • قوانین جدید بازرگانی و گمركی كه ناشی از تغییر سیاست های مختلف است.

    • تغییرات سریع زیرساخت های حمل و نقل

    • تغییر تجهیزات و غیره

    ب) عوامل تأثیرگذار خارجی:

    • تغییر شكل اقتصاد جهانی

    • تغییر سیاست ها و قوانین بین المللی

    • تحولات نظام سیاسی جهان

    نیاز به گسترش تجارت خارجی و كمك به رشد اقتصاد ملی، مسئولیت سنگینی را بردوش بنادر همة كشورها به ویژه بسیاری ازكشورهای

    در حال توسعه نهاده است. بنابراین، نقش بنادر دستخوش تغییر شده است. فعالیت بندر دیگر محدود به بارانداز و محوطة اطراف آن نیست.

    بنادر اكنون در زمینه كلیه فعالیت هایی كه جزئی از زنجیره حمل و نقل هستند، فعالیت دارند. در برخی از بنادر، این فعالیت های جدید

    افزون بر یك سوم از درآمد بندر را تشكیل می دهند. در طول دهه های 1950 و 1960، برخی از بنادر سنتی (كه قبلاً تنها مراكز حمل و نقل

    بودند) به نحو فزاینده ای به مركز خدمات تجاری و اقتصادی تبدیل شده اند و در برخی موارد به میزان قابل توجهی بر ارزش كالاهایی كه

    جابجا می كنند، افزوده اند. طی ده سال اخیر، این فرآیند در برخی از بنادر بسیار پر رفت و آمد سرعت گرفته است. بنادر امروزی خدمات

    متنوعی ارائه می دهند كه از مرزهای متعارف بنادر قبلی فراتر رفته است. از جمله می توان از فعالیت های توزیع نام برد. امروزه یك

    زیربنای اطلاعاتی تمام عیار نیز به زیربنای فیزیكی بنادر اضافه شده است كه برخی آن را «ساختار اطلاعاتی» (Infostructure) نامیده اند.

    بنابراین، بنادری كه به این سمت حركت كرده اند به سكوهای لجستیكی واقعی برای تجارت بین المللی تبدیل شده اند
    ویرایش توسط طوطی و بازرگان : 11-12-2011 در ساعت 12:44
  9. #19
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    201
    1,461
    کاربر فعال
    با چند تقسیم بندی و بخش بندی، سعی میکنم که بحث بنادر رو هم ببندم. چون مفصل در جای دیگه بهش خواهم پرداخت...:tan:

    مطالب گفته شده، تحقیق و توسعه در باره نقش جدید بنادر را ضروری می سازد.

    در یک تقسیم بندی اینگونه میشه ادامه داد بنادر رو:

    1- توسعه ظرفیت

    موارد پژوهش در زمینه توسعه ظرفیت بنادر عبارتنداز:

    • زیر ساخت های پایه

    شامل:

    - لایروبی

    - سازه های اسكله

    - توسعه زمین بندر

    - مراكز خدمات راه آهن و شناورهای كوچك

    - زیرساخت ایمنی

    - زیرساخت حمل و نقل در پایانه ها


    • زیرساخت های پیشرفته

    شامل:

    - پایانه های پسكرانه ای(بنادر خشك)

    - زیرساخت خط لوله صنعتی

    - انبار

    - مناطق توزیع

    - تجیهزات تخلیه و بارگیری

    - سیستم های حمل ونقل كالای ویژه

    - تسهیلات تخلیه و بارگیری كالای ویژه(شامل كلیه تسهیلات مربوط به آب و هوا وكالاهای پروژه ای)

    - تسهیلات مربوط به افزایش استفاده از زمین

    • ارتقا بهره وری

    شامل:

    - سیستم جامعه بندری مبتنی بر web

    - سیستم اطلاعات بندری

    - سیستم های ict برای تجارت كالا

    • سرمایه گذاری

    شامل:

    - جذب سرمایه برای سرمایه گذاری مشترك

    - سرمایه گذاری در توسعه زمین های بندر

    - بازاریابی و تبلیغ بندر

    - جذب شركت ها

    - زیر ساخت های آموزش نیروی انسانی

    2- ایمنی


    ایمنی در حمل و نقل بندری و دریایی عبارت است از سطح تضمینی كه متولیان حمل و نقل دریایی و بندری در حفظ جان و مال كلیه

    ذینفعان سیستم ارائه می دهند. ایمنی در حمل و نقل و بخصوص در زمینه حمل و نقل بندری و دریایی امری تخصصی است كه مشتریان و

    كاربران این سیستمها آشنایی زیادی با نحوه تامین و تضمین این امر ندارند. بر اساس ادبیات ایمنی حمل و نقل، ایمنی نتیجه اقدامات و

    برنامه ریزی ها در زمینه چند مقوله مختلف است:

    - طراحی برای ایمنی، شامل مقاومت سازه های بندری در مقابل آسیب، پایداری در مقابل خسارت، تجهیزات نجات، پیشگیری و اطفاء

    حریق.

    - پیاده سازی فرآیندهای ارزیابی ریسك شامل: توسعه روشهای ارزیابی ریسك، توسعه ابزار ارزیابی ریسك، توسعه رده بندی

    سیستم های شكست در بندر، اجرای نمونه*های كاربردی.

    - ایمنی در فرآیندهای عملیاتی

    3- محیط زیست

    حمل و نقل دریایی شامل بخش بندر (بنادر تجاری ،پایانه های نفتی ،تعمیرگاه كشتی ها و اسكله های صیادی) و بخش دریایی

    (واحدهای شناور) می باشد، هر كدام از این بخش ها بسته به نوع فعالیتی كه در آنها انجام می پذیرد منجر به تولید زائداتی می شوند كه

    بطور بالقوه می توانند منبعی برای آلودگی دریا محسوب گردند. جمع آوری، بازیافت، پردازش و دفع صحیح این مواد اثر قابل توجهی بر

    كاهش آلودگی دریا ناشی از حمل و نقل دریایی برجای خواهد گذاشت. گزینه دیگر برای كاهش مواد آلاینده در دریا، مقابله و پاكسازی این

    مواد پس از ریزش به دریا می باشد. زمینه های پژوهش در این مقوله عبارتند از:

    - حفظ محیط زیست دریایی و مبارزه با آلودگی آب دریا

    - ارزیابی عملكرد زیست محیطی شامل مراقبت و مستند سازی

    - تعریف استانداردها

    - مدل سازی برای مراقبت از موارد آلودگی و حذف آثار آن از محیط زیست عملیاتی
    ویرایش توسط طوطی و بازرگان : 11-12-2011 در ساعت 13:22
  10. #20
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    نوشته ها
    201
    1,461
    کاربر فعال
    یک سلام و خسته نباشید به بازرگان پیشگان عزیز که وقت گذاشتن و مطالب بالا رو خوندن:drunk:

    میدونم که مطالب شاید کمی طولانی باشه و لی به خاطر اهمیت مطلب نمیشد که بهش نپردازم... امیدوارم که مفید بوده باشه و امیدوارتر خواهم بود اگه

    مشارکت کنین و هرچی که به نظرتون میرسه رو ( پرسش...پاسخ...نظر...مطلب...) بگین و بنویسین..

    :smug:سپاس از همگی
صفحه 2 از 4 نخست 1234 آخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 37

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کاربران برچسب زده شده

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •