ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    Dec 2011
    محل سکونت
    گوانگجو- چین
    نوشته ها
    1,599
    4,627
    مدیر ارشد
    مدیر ارشد

    ۸۰۰ میلیون دلار صادرات میوه

    اتاق تهران:
    معاون كل سازمان توسعه تجارت اعلام كرد؛
    ۸۰۰ میلیون دلار صادرات میوه
    رشد ۱۴ درصدی صادرات زعفران

    معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران ارزش صادرات میوه در سال گذشته را ۷۸۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و وزن آن را یك هزار و ۳۸ تن اعلام كرد و گفت : این میزان نسبت به سال قبل از آن، از نظر ارزشی ۲۹.۸ درصد و از نظر وزنی رشد ۲۵.۸ درصدی داشته است .


    ' كیومرث فتح اله كرمانشاهی ' روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا عنوان كرد: عراق، تركمنستان ، افغانستان، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان عمده ترین بازارهای هدف صادرات میوه و تره بار جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند.
    وی همچنین گفت: با توجه به گستردگی و تنوع پذیری سبد صادراتی میوه، به طور كلی با افزایش و یا كاهش سهم صادرات هر یك از اقلام اساسی میوه ، روند كلی صادرات این بخش دستخوش تغییر و نوسانات زیادی می شود.
    مقام مسوول در سازمان توسعه تجارت با اشاره به این كه صادرات میوه به عراق در مقاطعی از سال روند كاهشی داشته است، افزایش هزینه های تولید در قبال ثبات نسبی قیمت ها، گسترش رقابت در بازارهای فعلی صادراتی نظیر كشورهای حاشیه خلیج فارس، رشد كرایه های حمل و هزینه های جانبی از جمله حمل داخلی و ملزومات و تجهیزات بسته بندی به ویژه كارتن و جعبه، هزینه انبارهای نگهداری و سردخانه را از جمله مشكلات صادرات میوه در سال گذشته برشمرد.
    وی همچنین گفت: در برخی از ماه های سال ۱۳۹۱، گرانی و افزایش مستمر قیمت میوه در بازار داخلی، باعث كاهش انگیزه صادركنندگان این محصولات و افت جذابیت فرایند صادرات شد.

    ** ضرورت توسعه صادرات گل های شاخه بریده به اروپا
    معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران با یادآوری توانمندی بالای ایران در صادرات گل و گیاه گفت : میزان صادرات نباتات و محصولات گلكاری درسال ۱۳۹۱ به ارزش ۴۷ میلیون دلار و حدود ۱۱.۴ میلیون تن بوده كه از نظر ارزشی رشد ۱۰ درصدی و از نظر وزنی رشد ۳.۶ درصدی نسبت به یك سال قبل از آن داشته است .
    كرمانشاهی، از كشورهای عراق ، امارات متحده عربی ، آذربایجان و تركمنستان به عنوان بازارهای هدف گل و گیاه ایران نام برد.
    وی عنوان كرد: با توجه به توانمندی های موجود در این حوزه، در صورت برنامه ریزی بلند مدت و فراهم كردن زیر ساخت های لازم برای صادرات این محصولات می توان شاهد رشد چشمگیری باشیم .
    از نظر وی حمایت از توسعه صادرات گل های شاخه بریده به اروپا یكی از راهكارهای توسعه سرمایه گذاری و ارتقای تكنولوژی تولید گل در كشور است كه باید مورد حمایت قرار گیرد.
    معاون كل سازمان توسعه تجارت معتقد است كه برای حمایت از صادرات گل و گیاه و حفظ و ماندگاری ایران در كشورهای هدف منطقه ، باید پایانه های صادراتی راه اندازی و مورد حمایت قرار گیرد.
    كرمانشاهی كمك به راه اندازی هرچه سریع تر پایانه های صادراتی تخصصی گل و گیاه در كشور را یادآور شد و افزود: با وجود صرف هزینه های هنگفت از سوی بخش خصوصی و كمك های دولت ، هنوز این ظرفیت برای كمك به تحقق اهداف این بخش به بهره برداری نرسیده است .

    ** رشد ۱۴ درصدی صادرات زعفران
    كرمانشاهی همچنین در بخش دیگری از این گفت وگو به رشد ۱۴ درصدی صادرات زعفران از نظر ارزش در سال گذشته اشاره كرد و گفت: این رقم درسال ۱۳۹۱ به ۴۱۹ میلیون دلار رسیده است.
    معاون كل سازمان توسعه تجارت افزود: میزان صادرات زعفران از نظر وزنی در سال گذشته نسبت به یك سال قبل از آن ۱۱.۵ درصد رشد داشته است .
    به گفته وی ، اعزام هیات های تجاری - بازاریابی به كشورهای هدف صادراتی توسط سازمان توسعه تجارت و انعقاد قراردادهای تجاری فیمابین ، معرفی زعفران ایرانی در این بازارها یكی از عوامل موثر در افزایش صادرات این محصول در ماه های اخر سال ۱۳۹۱ بوده است، به نحوی كه رشد صادرات زعفران به كشور چین در این سال نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۰ رشد حدود ۵۰۰ درصدی داشت.
    كرمانشاهی گفت: اگرچه نوسانات نرخ ارز در ماه های انتهایی سال ۱۳۹۱ باعث سردرگمی تجارشده بود، اما با توجه به برنامه های حمایتی تدوین شده در بخش های تولید و صادرات زعفران در بسته بندی آماده مصرف كننده شركت های تولید كننده و صادركننده زعفران برنامه های گسترده ای برای بهبود كیفی و افزایش میزان صادرات خود دارند كه این امر همراه با افزایش تولید زعفران در سال ۱۳۹۰ باعث رشد صادرات زعفران شده است.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این كه ، یكی ازمهمترین اقداماتی كه باید با مشاركت جدی وزارت جهاد كشاورزی و صادركنندگان با مدیریت شورای ملی زعفران اجرایی شود، طرح ارتقای كیفیت و شناسنامه زعفران در سال جاری است ، افزود: این طرح در سال ۱۳۹۱ نیز با تشكیل ستادهای اجرایی در استان های تولید كننده محصول زعفران به سطح مناسبی رسیده است .

    **ضرورت پیش بینی منابع مالی در طرح جامع زعفران
    ازنظر معاون كل سازمان توسعه تجارت، تحقق اهداف پیش بینی شده در طرح جامع زعفران مصوب هیات وزیران، نیازمند تامین منابع مالی مورد نیاز است كه باید توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در بودجه های سنواتی پیش بینی شود.
    وی ادامه داد : با توجه به برداشت محصول زعفران در آبان ماه، افزایش تولید و موجودی محصول یاد شده شاهد صادرات زعفران درسال ۱۳۹۱ بودیم كه این روند طی ماه های انتهایی سال گذشته نیز ادامه پیدا كرد.
    كرمانشاهی افزود: ارتباط قیمت های واقعی فروش زعفران در بازارهای جهانی با افزایش نرخ ارز در داخل معكوس است كه این موضوع باعث قیمت شكنی توسط واسطه ها و تضعیف روند مدیریت قیمت توسط ایران شده است.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 13-04-2019, 21:19
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12-08-2015, 18:08
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 23-05-2015, 21:41
  4. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 25-12-2013, 00:00
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 03-11-2013, 18:19

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •