PDA

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : دارایی های بانک ملی ایران در روسیه 10 برابر شد



Fobiran
24-04-2012, 01:53
اینترفاکس:
دارایی های بانک ملی ایران در روسیه 10 برابر شد

خبرگزاری فارس: شعبه بانک ملی ایران در روسیه موسوم به بیزینس بانک، اعلام کرد حجم دارایی های این بانک از سال 2011 میلادی تا کنون 10 برابر شده است.



[Only Registered And Activated Users Can See Links] \



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی اینترفاکس این بانک ایرانی شبکه مالی خود را در سه ماهه نخست 2012 میلادی دو و نیم برابر افزایش داده و به 36.4 میلیارد روبل رسانده است و برای اولین بار در فهرست 100 بانک بزرگ فعال در روسیه از نظر حجم دارایی های خالص قرار گرفته است .
بر اساس این گزارش شعبه بانک ملی ایران در روسیه هم اکنون از لحاظ حجم دارایی های خالص در رتبه 97 بزرگترین بانکهای فعال در روسیه قرار دارد و از نظر رشد حجم دارایی در سه ماه نخست سال جاری میلادی در مقام نخست قرار گرفته است .



بر این اساس حجم کل دارایی های صد بانک برتر فعال در روسیه در این مدت تنها یک دهم درصد افزایش یافته است . این گزارش حاکی است این بانک ایرانی که از سال 2010 میلادی نام خود را از شعبه بانک ملی ایران در روسیه به میر بیزنس بانک تغییر داده است ، با سرعت زیادی بر حجم دارایی های خود افزوده است و علاوه بر مسکو، در آستاراخان روسیه نیز شعبه جدیدی باز کرده است .
سرعت افزایش دارایی های میر بیزنس بانک درست زمانی اتفاق افتاده است که دور جدید تحریمهای غرب ، سیستم بانکی و فروش نفت ایران را هدف قرار داده است . ایران و روسیه تصمیم گرفته اند که دلار را از سیستم تجاری خود خارج کرده و ارزهای ملی خود را جایگزین آن کنند . یک کارشناس و مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا درباره علت و جوانب اتخاذ تصمیم افزایش دارایی های بانکی ایران در روسیه گفت این تصمیم مبادلات تجاری دوجانبه ایران و روسیه را آسانتر خواهد کرد، چرا که افزایش دارایی های بانکی ایران در روسیه ، به منزله تضمینی است که نشان دهنده قدرت پرداخت نیازهای تجاری ایران و وجود منابع نقدی برای معاملات است . اگر تحریمها علیه ایران خیلی سنگین تر هم شود ، ایران با این تصمیم مبلغ پولی در روسیه ذخیره کرده و می تواند روابط تجاری خود را ادامه دهد و این عامل به منزله یک پیش بینی و پیش گیری از محدود تر شدن تجارت و نقل و انتقال های پولی در آینده است.