ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

Threaded View

پست قبلی پست قبلی   پست بعدی پست بعدی
  1. #1
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    تهران
    سن
    44
    نوشته ها
    2,737
    2,319
    کاربر ممتاز
    کاربر ممتاز

    کرمانشاه؛ پل صادرات به عراق

    کرمانشاه؛ پل صادرات به عراق

    روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۳۳۰۳ تاریخ چاپ: ۱۳۹۳/۰۶/۳۱ بازدید: 136 بار کد خبر: Den-829732
    دنیایاقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: هیات اقتصادی – تجاری استان بابل عراق که به دعوت اتاق بازرگانی کرمانشاه در استان حضور داشتند، با فعالان اقتصادی کرمانشاه دیدار و گفتوگو کردند.
    کیوان کاشفی، رئیس اتاق کرمانشاه در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و قوی بین ایران و عراق گفت: سالها است که اتاق بازرگانی سعی در ترغیب و افزایش مراودات تجاری طرفین دارد.
    وی ادامه داد: فعالان اقتصادی ایران در سالهای اخیر برای افزایش مبادلات با عراق تلاش بسیاری داشتهاند و معتقدند تقویت روابط اقتصادی از اصلیترین راهکارها برای تقویت روابط دو کشور است. رئیس اتاق کرمانشاه با تاکید بر اینکه در سالهای اخیر هر روز روابط دو کشور و علائق مشترک مردم ایران و عراق بیشتر شده، اظهار کرد: مردم ایران و عراق دو ملت حامی، دوست و برادر هستند که در سالهای آینده نیز ارتباطات خود را افزایش خواهند داد و تبادل هیاتهای تجاری گامی به این منظور است. به گفته این مسوول تلاش برای افزایش همکاری اقتصادی دو کشور، خصوصا اتاقهای بازرگانی کمکی برای خروج هرچه سریعتر عراق از بحران، بازگشت به شرایط طبیعی و شکوفایی این کشور است.
    رئیس اتاق کرمانشاه، عراق را یکی از کشورهای قدرتمند و ثروتمند منطقه دانست که موقعیت ژئوپلتیک خاص و منابع غنی فراوانی دارد و میتواند در آینده جایگاه بزرگی به دست آورد.
    کاشفی معتقد است، ایران و عراق میتوانند در سالهای آینده به عنوان مرکز ثقلی در منطقه شناخته شوند و تمام کشورهای منطقه نیز از ثبات این دو کشور بهرهمند میشوند. وی در ادامه به ارتباط دو استان کرمانشاه و بابل اشاره کرد و تشکیل اتاق مشترک دو استان را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این مدت دانست.
    رئیس اتاق کرمانشاه گفت: از زمان تشکیل اتاق بازرگانی مشترک کرمانشاه و بابل طی سه سال گذشته، برنامهریزیها و تفاهمنامههای فراوانی داشتیم و دو استان میزبان هیاتهای تجاری و اقتصادی از سوی یکدیگر بودند.
    کاشفی با تاکید بر اینکه سطح روابط تنها به اقتصاد محدود نشده است، تصریح کرد: در بخش فرهنگ و آموزش نیز اتفاقات خوبی افتاد و سمینارهای مشترکی بین دانشگاههای دو استان برگزار شد.
    وی با اشاره به سفر دو سال گذشته هیاتی از اتاق بازرگانی کرمانشاه به استان بابل و آشنایی نزدیک با این استان تصریح کرد: بابل استانی حاصلخیز و دارای پتانسیلهای فراوان است و یکی از مهمترین مقاصد اقتصادی برای فعالان ما به شمار میرود.
    رئیس اتاق کرمانشاه با اشاره به سهم 50 درصدی مرزهای استان کرمانشاه از صادرات به کشور عراق، یادآوری کرد: در کرمانشاه واحدهای تولیدی و تجاری قوی وجود دارد که میتوان از این قابلیت برای افزایش مبادلات تجاری استفاده کرد و نیازهای عراق را نیز مرتفع کرد. کاشفی از بازگشایی مرز سومار طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: این مرز که در منتهیالیه جنوبیترین منطقه کرمانشاه و استان دیالی عراق قرار دارد، با همکاری مسوولان دو کشور بازگشایی میشود. به گفته این مسوول این مرز از سوی دولت عراق به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده و دولت ایران نیز درصدد است این مرز را رسمی بشمارد. وی یادآوری کرد: اقدامات عمرانی این مرز به سرعت در دست انجام است و بازگشایی آن زمینه ارتباط بسیار نزدیک با استان عراق و مرکز عراق را فراهم میکند.
    رئیس اتاق کرمانشاه اظهار کرد: با بازگشایی این مرز کرمانشاه تنها استان کشور است که دارای سه مرز رسمی (پرویز خان، خسروی و سومار) خواهد بود.


    کاهش صادرات ترکیه به عراق جبران شود
    صادق هاشم الفیحان المعموری، رئیس اتاق بازرگانی استان بابل عراق نیز با اشاره به لزوم افزایش تبادلات ایران و عراق خصوصا تبادلات اقتصادی گفت: شرایط خاص کشور عراق باعث شده ارتباط عراق با ترکیه و اردن کم شود و شاهد کاهش کالا در عراق باشیم.
    وی ادامه داد: در این شرایط حجم صادرات ترکیه خصوصا در بخش مواد غذایی به کشور عراق به نصف کاهش یافته که معادل هفت میلیارد دلار است.
    المعموری با بیان اینکه هماکنون بسیاری از کالاهایی که قبلا از ترکیه وارد عراق میشد در این کشور کم شده است، اظهار کرد: مایلیم جبران کمبودهای بازار عراق توسط ایران صورت گیرد.
    وی در ادامه گفت: کشور عراق از همه کشورهای دنیا کالا وارد میکند، اما ایران در این بین شرایط و مزیت ویژهای دارد. المعموری با اشاره به تسهیلاتی که برای افزایش تبادلات تجاری با ایران در نظر گرفته شده، یادآوری کرد: عراق شرایط را برای واردات کالاهای ایرانی آسانتر کرده و بسیاری از موانع که در گذشته پیش روی واردات کالا بود مرتفع شده است. وی ادامه داد: به همین منظور مرزهای بازرگانی عراق که قبلا فقط مختص برخی کالاها بود هماکنون همه کالاها را میپذیرد و این حرکتی برای افزایش مبادلات بین دو کشور است.
    رئیس اتاق بازرگانی استان بابل عراق همچنین از کنسول ایران در عراق برای تسریع صدور ویزا تقدیر و بر لزوم افزایش همکاریها تاکید کرد.
    المعموری اشارهای نیز به روابط صمیمی دو استان کرمانشاه و بابل داشت و تصریح کرد: در سالهای اخیر این روابط پیشرفت چشمگیری داشته است.
    رئیس اتاق بازرگانی استان بابل عراق از عقد تفاهمنامه همکاری بین دو استان و همچنین ایجاد اتاق بازرگانی مشترک بهعنوان مهمترین این ارتباطات یاد کرد. وی با اشاره به موقعیت استراتژیک استان بابل در مرکز عراق گفت: بابل استانی با دو میلیون نفر جمعیت است که در کنار استانهای مرکزی دیگر عراق یک بلوک اقتصادی و انسانی هفت میلیون نفری را ایجاد کرده است.
    المعموری گفت: استان بابل از کربلا 40 کیلومتر و از نجف 60 کیلومتر فاصله دارد و هماکنون به عنوان استان سمبل برای نهضت بازسازی زیربنایی عراق شناخته میشود.
    وی ادامه داد: ما برای بازسازی عراق و استان بابل نیازمند وارد کردن بسیاری از کالاها هستیم که ایران و استان کرمانشاه برای ما اولویت بیشتری دارند.
    المعموری با اشاره به فرصتهای سرمایهگذاری خوبی که در استان بابل فراهم است، اظهار کرد: ما از همینجا از سرمایهگذاران ایرانی برای شرکت در این فرصتها دعوت میکنیم و انواع تسهیلات و امکانات را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
    مبادلات تجاری به 20 میلیارد دلار برسد
    مصطفی ابراهیم اطیمش، سرکنسول عراق در کرمانشاه نیز رسیدن سطح مبادلات تجاری ایران و عراق به مرز 20 میلیارد دلار در سال را آرزویی منطقی و امکانپذیر خواند که با توجه به سطح روابط تجاری دو کشور امکان تحقق آن وجود دارد.
    وی روابط اقتصادی را در راس و اساس ارتباط بین کشورها دانست و تاکید کرد: ما همواره در عراق به دنبال گسترش و بهبود روابط با ایران بودهایم.
    اطیمش با تاکید بر گسترش روابط دو طرف، یادآوری کرد: اراده سیاسی برای گسترش روابط هر دو طرف وجود دارد و تبادل هیاتهای تجاری گامی در راستای گسترش روابط است.
    سرکنسول عراق در کرمانشاه به ارتباطات تجاری عراق با کرمانشاه هم اشاره و خاطرنشان کرد: روابط ما با کرمانشاه نیز در حال پیشرفت است و کنسول عراق آمادگی دارد به تجار و سرمایهگذاران همه گونه خدمات و تسهیلات لازم ارائه دهد.
    وی با اشاره به وجود فرصتهای سرمایهگذاری مناسب در عراق، از تجار کرمانشاهی خواست این فرصتها را از دست ندهند و نگاه ویژهای به بازار عراق داشته باشند. به گفته این مسوول قرار است یک طرح سرمایهای بزرگ در عراق اجرا شود که سهم ایران در این طرح روشن و مشخص است و به سرمایهگذارانی که بخواهند در این بخش وارد شوند تسهیلاتی داده خواهد شد.


    از سرمایهگذاران بابل عراق استقبال میکنیم
    هاشم پیراینده، معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه هم در این نشست بر لزوم برپایی نمایشگاه توانمندیهای کرمانشاه در بابل عراق تاکید کرد و گفت: کرمانشاه آماده استقبال از سرمایهگذاران عراقی است.
    وی ابراز امیدواری کرد تبادل هیاتهای تجاری گامی در جهت گسترش ارتباطات موثر دو طرف باشد. پیراینده معتقد است، اگر توافقاتی که بین دو طرف صورت میگیرد با جدیت پیگیری شود، بر آینده روابط دو کشور و استان بابل و کرمانشاه اثر گذار خواهد بود. معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به توانمندیهای موجود در استان کرمانشاه، تبادل هیاتهای تجاری را زمینهساز آشنایی طرف عراقی با پتانسیلهای استان کرمانشاه دانست.
    پیراینده گفت: از طرف عراقی تقاضا داریم پیمانکاران ما را در مناقصهها و پروژههای خود شرکت دهند و از سرمایهگذاران کرمانشاه که تمایل به حضور در عراق دارند، حمایت کنند.
    وی افزود: ما نیز آماده پذیرش هیاتهای تجاری از استان بابل هستیم و از سرمایهگذاران بابلی که در طرحهای استان شرکت کنند حمایت میکنیم و برای آنها تسهیلاتی در نظر خواهیم گرفت.
    معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خواستار برپایی نمایشگاه توانمندیهای کرمانشاه در بابل عراق شد.
    پیراینده به پتانسیلهای صنعتی، معدنی، کشاورزی، گردشگری، فنی و مهندسی، آموزشی و درمانی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در کرمانشاه تولید سیمان به سه میلیون و 600 هزار تن، پتروشیمی به یک میلیون و 300 هزار تن، فولاد 400 هزار تن، کاشی 23 میلیون مترمربع، چینیآلات بهداشتی 26 هزار تن، لبنیات 412هزار تن، روغن خوراکی 300 هزار تن، خوراک دام و طیور 899 هزار تن، آرد 596 هزار تن و رب گوجه به 26هزار تن میرسد.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •