روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد با وجود منافع زیادی که در بازار چند میلیارد دلاری ایران برای شرکت های امریکایی نهفته است, گروه های کاری و لابی های سرمایه گذاری ترجیح داده اند در دعوایی که بین کنگره و تشکیلات اوباما بر سر توافق هسته ای با ایران در جریان است، بیطرف بمانند.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران, یک مقام اجرایی در اتاق بازرگانی آمریکا به وال استریت ژورنال گفت: جامعه کسب و کار آمریکا منتظر است تا زیر و بم توافق هسته ای با ایران کاملا مشخص شود و بتواند درک کاملی از محتوای این توافق پیدا کند سپس درباره سرمایه گذاری در ایران تصمیم بگیرد.

از سوی دیگر اتاق بازرگانی آمریکا به عنوان بزرگترین لابی تجاری در این کشور از هر گونه تلاش باراک اوباما برای باز کردن بازارهای جدید بر روی سرمایه گذاری های آمریکایی حمایت کرده است. این اتاق از عادی سازی روابط با کوبا حمایت کاملی داشت و در برابر رفع تحریم ها نیز موضعی موافق تجارت آزاد گرفت. اما این لابی در مورد اختلاف بین دولت و کنگره در مورد ایران ترجیح داده است موضعی محتاطانه اتخاذ کند.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، در حالی که گروه های نفت و گاز در آمریکا از اعلام موضع مشخص در مورد توافق هسته ای خودداری می کنند یکی از سخنگویان این گروه ها برداشته شدن تحریم های یک جانبه علیه صنعت نفت ایران را به نفع سرمایه گذاران آمریکایی دانست.