ورود به حساب ثبت نام جدید فراموشی کلمه عبور
برای ورود به حساب کاربری خود، نام کاربری و کلمه عبورتان را در زیر وارد کرده و روی «ورود به سایت» کلیک کنید.





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    تهران
    سن
    44
    نوشته ها
    2,737
    2,319
    کاربر ممتاز
    کاربر ممتاز

    واردات سیگار مارلبرو 500 میلیارد تومان حقوق گمرکی نصیب دولت میکند

    خسروتاج:
    واردات سیگار مارلبرو 500 میلیارد تومان حقوق گمرکی نصیب دولت میکند
    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: واردات قانونی سیگار مارلبرو حداقل 500 میلیارد تومان حقوق و عوارض گمرکی نصیب دولت میکند و از طرفی مسائل بهداشتی و استاندارد آن در شکل رسمی قابل کنترل است ولی چرا همچنان برخی چشم دیدن واردات رسمی سیگار مارلبرو را ندارند، جای سوال است.

    به گزارش خبرنگار ایسنا، مجتبی خسروتاج امروز - سهشنبه - در نشستی خبری گفت: یکی از موضوعات مهمی که رسانهها باید به آن بپردازند این است که بررسی کنند چه دستهایی پشت قاچاق سیگار است و چه کسانی از قاچاق سیگار منتفع میشوند.

    وی تاکید کرد: بارها وزارت صنعت را متهم کردند که به شرکت صهیونیستی مجوز واردات سیگار مارلبرو داده است ولی با توجه به بررسیهایی که انجام شد و با توجه به اینکه مرجع اظهارنظر در این رابطه کمیتهای در وزارت امور خارجه است این نتیجه حاصل شد که مدرکی دال بر صهیونیستی بودن این شرکت وجود ندارد؛ بنابراین این شرکت صهیونیستی نیست و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

    خسروتاج خطاب به رسانهها گفت: باید بررسی شود که چه کسانی از قاچاق سیگار مارلبرو منتفع میشوند که مخالف ورود قانونی این نوع سیگار هستند و چه میزان از قاچاق این سیگار سود میبرند که همچنان با واردات قانونی آن مخالفت میکنند.

    وی اظهار کرد: باید راهکار اصولی برای این موضوع تدوین بررسی شود که چرا همچنین با واردات قانونی این سیگار مخالفت میشود؟

    برگزاری نمایشگاه بهاره در 3 منطقه تهران
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نمایشگاه بهاره امسال فقط در سه منطقه ارم، حکیمه و بوستان ولایت برگزار میشود، گفت: هر نمایشگاه دیگری که در نقاط دیگر و به عنوان فروش بهاره برگزار شود فاقد مجوز است و در سراسر کشور 173 نمایشگاه در استانهای مختلف برگزار میشود.

    وی افزود: طبق قانون مجوز برپایی هرگونه نمایشگاهی به عهده شرکت سهامی بینالمللی نمایشگاههاست و با هرگونه نمایشگاهی که بدون مجوز برگزار شود برخوردهای قانونی لازم انجام میشود.

    خسروتاج با بیان اینکه با وزارت جهاد کشاورزی مذاکرات لازم برای عرضه مایحتاج مردم مثل برنج، گوشت و روغن انجام شده است، گفت: اتحادیههای صنفی نیز همزمان میتوانند در قالب فروش فوقالعاده اقدام کنند و تاریخ برگزاری این نمایشگاهها از پنجم تا 25 اسفند ماه است.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخشی از سخنان خود با اشاره به ورود خودرو توسط نمایندگیهای رسمی گفت: طبق ماده چهار قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان کلیه عرضهکنندگان اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای سرمایهای از جمله خودرو، مکلف به داشتن نمایندگی رسمی و خدمات پس از فروش هستند و ما اعلام کردیم چنانچه بخواهند خودرو وارد کنند باید نمایندگی رسمی داشته باشند.

    خسروتاج افزود: به دلیل تحریم، شرکتهای عرضهکننده رسمی نمیتوانند به صورت مستقیم قرارداد داشته باشند؛ بنابراین به آنها اجازه دادیم با شرکتهای واسط که با تولیدکنندههای اصلی در تماس هستند فعالیت کنند.

    خسروتاج همچنین با اشاره به آمار صادرات غیرنفتی گفت: در 10 ماهه امسال حدود 42.5 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم که از این میزان 3.8 میلیارد دلار در بخش کشاورزی بود و حدود شش میلیارد دلار در زمینه معدن و صنایع معدنی صادرات داشتیم.

    صادرات یک میلیارد دلاری صنایع نساجی
    وی با بیان اینکه صنعت نساجی در سال جاری بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشته است، اظهار کرد: در 10 ماهه امسال صادرات فرش ماشینی و موکت 276 میلیون دلار و فرش دستباف حدود 286 میلیون دلار بود.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت موظف است در بخش صادرات غیرنفتی برنامهریزی و هدفگذاری کند، تاکید کرد: در آینده باید برنامهریزیهایی صورت گیرد تا صادرات غیرنفتی افزایش یابد و مزیتهای رقابتی برای اینگونه صادرات داشته باشیم.

    خسروتاج همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی گفت: تا به حال حدود 1780 نفر در کلیه شهرستانها ثبت نام کردند و در نهایت برای اتاق بازرگانی تهران 40 نفر و برای بقیه اتاقها 15 نفر انتخاب میشوند.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید همه دیدگاهها را در اتاق بازرگانی داشته باشیم و نظارتهای لازم در این زمینه صورت میگیرد.

    قانون اتاق بازرگانی نیازمند اصلاح است
    وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز شرط سنی برای شرکت در انتخابات وجود ندارد؟ گفت: قانون اتاق بازرگانی براساس شرایطی که در ابتدای انقلاب بوده تدوین شده و بدون شک نیازمند اصلاحاتی است که تا امروز به دلایلی انجام نشده و باید این قانون اصلاح شود.

    خسروتاج ادامه داد: در قانون محدودیتی برای حضور اشخاص حقیقی و حقوقی در اتاق بازرگانی وجود ندارد و روز انتخابات پیشبینی شده رایگیری به صورت الکترونیکی انجام شود.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در شورای عالی نظارت مقرر شد که هر رییس اتاق بازرگانی فقط میتواند در دو دوره به عنوان رییس فعالیت کند.

    وی همچنین درباره تخلفاتی که در برگزاری نمایشگاههای بهاره و اجاره غرفهها صورت میگیرد، گفت: در هر سیستمی که تقاضا زیاد و ظرفیت محدود باشد به اشکال مختلف برای حضور اقدام میشود که ما این موارد گزارش شده را به اتاق اصناف گفتهایم و نظارتهای لازم در این زمینه صورت میگیرد.

    شکرهای وارداتی ثبت سفارش پارسال هستند
    خسروتاج گفت: چندی پیش از فروشگاههای زنجیرهای دعوت کردیم که برای ایام پایانی سال برنامهریزی داشته باشند و بتوانند کالاهای اساسی را به مردم ارائه دهند و این به عهده خود فروشگاههاست که در این زمینه برنامهریزی کنند و بهطور کلی سهم فروشگاههای زنجیرهای از کل خردهفروشیها پنج درصد است.

    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با واردات شکر در سال جاری گفت: در سال جاری 823 هزار تن واردات شکر داشتیم که این موضوع مربوط به ثبت سفارش سال قبل بود و آمار واردات شکر در سال گذشته یک میلیون و 579 هزار تن بوده است.

    وی درباره توزیع میوه شب عید نیز اظهار کرد: متولی این موضوع، وزارت جهاد کشاورزی است و ما هرگونه کمکی که آنها نیاز داشته باشند ارائه میکنیم.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. صید ۵۰۰ هزار تن ماهی از آب های شمالی
    توسط liliume در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: 16-08-2019, 17:21
  2. جزئیات جلسه تولیدی نعمتزاده و سیف با مجلسیها
    توسط DR.Khashayar در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 10-08-2015, 13:21
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 11-05-2015, 17:22
  4. گندم مرزنشینان نصیب دولت میشود یا قاچاقچیان؟
    توسط Mahan در انجمن اخبار بازرگانی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16-05-2013, 13:35

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •